نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: باید با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر نیروهای داخلی به احیای اقتصاد کشور ادامه داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،علی جلیلیان در نطق میان دستور با اشاره به انتخاب او از سوی مردم اسلام آباد غرب و تشکر از تلاش‌های مقام معظم رهبری و روحانی و وزیر امورخارجه برای به سرانجام رساندن برجام، گفت: قطعا برجام بدون راهنمایی‌ها و رهنمودهای رهبری به سرانجام نمی‌رسید.

جلیلیان در ادامه اظهار داشت: تیم مذاکره کننده با رعایت عزت ملت ایران این مسئولیت خطیر را پذیرفته و این مذاکرات را به نتیجه رساندند. این مذاکره صرف نظر هزینه‌های زیادی که برای ملت ایران به همراه داشت اما در حقیقت پیروزی بزرگی محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی با اشاره به دشمنی آمریکا که در طول سالها با ارائه انواع تحریم‌های ظالمانه ملت ایران را تحت فشار قرار داده بود گفت: آمریکا در طول مذاکرات مجبور شد دشمنی خود را حتی اگر هم شده به صورت نمایشی کنار بگذارد و از جایگاه خود عقب‌نشینی کند.

او با اشاره به انواع تحریم‌ها، اعمال جنگ هشت ساله علیه ملت ایران وفتنه 88 که از سوی آمریکا برعلیه ملت ایران اعمال شده بود گفت: لبخندهای مصنوعی آمریکا را نباید باور کرد و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری باید براساس اقتصاد مقاومتی، تکیه بر نیروهای داخلی و متخصص مانند گذشته به احیای اقتصاد کشور ادامه داد.

وی با بیان اینکه برجام پیروزی است که متعلق به همه ملت ایران است گفت: هیچ گروه و جناحی نمی‌تواند این پیروزی را به خود اختصاص دهد و بازنده حقیقی در این قضیه آمریکا، اسرائیل و آل سعود می‌باشد.

جلیلیان در ادامه با اشاره به دو انتخابات مجلس و خبرگان در پیشرو به مردم پیشاپیش تبریک گفته و در ادامه بیان داشت: امیدوار هستم که مردم با حضور باشکوه خود و مشارکت حداکثری حماسه‌ای جدید خلق کنند تا دشمنان برای همیشه ناامید و مأیوس شوند. درخواست دیگری که از مردم دارم این است که نمایندگان امانتدار و دلسوز را انتخاب کرده تا مانع از ورود افراد ضد انقلاب و فتنه‌گر نفوذی در این دو مجلس بشوند.

وی در ادامه به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: متأسفانه مسئله بیکاری در این استان بسیار رواج دارد به طوری که در هر خانواده چند جوان تحصیلکرده بیکار وجود دارد رئیس جمهور براساس قانون موظف است که برای جوانان بیکار شغلی مناسب درنظر بگیرد.

عضو کمیسیون قضایی در ادامه به بیان مشکل معیشتی مردم پرداخت و گفت: مردم از نظر معیشتی بسیار در مضیقه قرار دارند به طوری که حتی برای پرداخت قبوض خود مشکل دارند اکنون که برجام اجرایی شده است از دولت محترم انتظار داریم مشکل بیکاری استان را که حاصل از جنگ تحمیلی و عدم توجه به زیرساخت‌های این استان است را حل کنند.

وی در پایان با اشاره به مشکلاتی که برای این استان در اثر 8 سال جنگ تحمیلی ایجاد شده است، بیان داشت: این استان در طول مدت 8 سال جنگ تحمیلی صدمات بسیاری دیده است و درخواست دارم وزیر راه برای تسریع در ساخت بزرگراه‌های این استان اقدامات مناسب را انجام دهد و وزیر نفت نیز هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای گازرسانی به روستاهای این استان انجام دهند. 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار