رییس مرکز تحقیقات توان‌بخشی اسکلتی عضلاتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: نتیجه پژوهش‌ها به‌عنوان پروتکل درمانی به بیرون ارائه می‌شود که درحال حاضردو اختراع این مرکز در مرحله ثبت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین گوهرپی، گفت: تحقیقات این مرکز به‌طور کلی در زمینه بیماری‌های اسکلتی عضلانی انجام می‌شود، محورهای عمده تحقیقات امسال بیماری‌های MS، دیابت، سالمندان و بیماری‌های مغز و اعصاب مانند سکته مغزی و پارکینسون است.

گوهر پی افزود: اگرچه تحقیقات بنیادی نیز در مرکز انجام می‌شود اما بیشتر تحقیقات کاربردی و بالینی هستند و نتایج آن‌ها برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات توان‌بخشی اسکلتی عضلانی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: امسال دستگاه‌های جدیدی برای مرکز خریداری و نصب‌ شده‌اند که برای فعالیت‌های پژوهشی‌درمانی از آن‌ها استفاده می‌شود؛ این دستگاه‌ها حتی در آزمایشگاه‌های سطح کشور نیز کمیاب هستند.

گوهرپی بابیان این‌که دو اختراع این مرکز در مرحله ثبت هستند، خاطرنشان کرد: تعداد سیمنارهای داخلی برگزارشده 25 عنوان و تعداد سمینارهای خارجی 6 عنوان بوده است که این تعداد امسال کمتر شده اما در سال آینده قطعا رشد خواهد داشت؛ همچنین تعداد مقالات ارائه‌شده در همایش‌های خارج از کشور در سال 93 دو مقاله و امسال پنج مقاله است.

انتهاي پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.