باران و برف موجب شادی مردم و بويژه کشاورزان خوزستانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سامانه بارشي که از ديروز وارد  خوزستان شده است ، تاکنون بارشهاي چشمگيري در  استان ثبت کرده  و در بخشهايي از شهرستان انديکا بارش برف گزارش شده است.

مديرکل هواشناسي خوزستان گفت: بيشترين بارشها در ايذه 4 و نيم ميليمتر  و بعد از آن در دهدز 3 و شش دهم، در اهواز  سه و دو دهم و در شوشتر دو هفت دهم  ثبت شده است.

کورش بهادري افزود: با توجه به تاثير سامانه ناپايدار در لايه مياني جو تا صبح فردا شاهد بارش باران و وزش باد قابل ملاحظه در استان خواهيم بود.

وي تصريح کرد: شدت بارشها در مناطق شمال و شمال شرقي استان از شدت بيشتري برخوردار است.

مدير کل مديريت بحران استانداري خوزستان هم در خصوص وقوع بارندگي در استان خوزستان هشدار داد.

هاشم بالدي درخصوص وقوع بارندگي همراه با رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه در سطح استان و به ويژه در مناطق شمالي، شمال شرقي و مرتفع  و تداوم آن تا فردا  و  شدت يافتن بارندگي گاه به صورت تگرگ در مناطق شمالي، شرقي و مرتفع با احتمال آب‌گرفتگي معابر در اين مناطق هشدار داد.

وي از شهرونداني که قصد عزيمت به مناطق شمالي و شرقي و مرتفع استان را دارند  خواست  جهت تجهيز وسيله نقليه به زنجير چرخ و ساير تجهيزات ايمني اقدام لازم  به عمل آورند.

 مدير کل مديريت بحران استانداري خوزستان همچنين از  صيادان، لنج‌داران، صاحبان قايق‌هاي موتوري، کشاورزان، دامداران، عشاير، ساکنان حاشيه روخانه‌ها و مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه  خواست تا  نکات ايمني  و ساير تدابير لازم براي  پيشگيري  حوادث انجام دهند.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: خوزستان ، بارش ، کشاورز ، ایذه ، وقوع ، وزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.