مرورگر جدید به نام بریو به کاربرانش در قبال آگهی های دیده شده پول می دهد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برندان ایچ مدیر ارشد اجرایی بنیاد موزیلا در پی ساخت مرورگری با اهداف حفاظت از حریم شخصی است.

وی در حال ایجاد مرورگری به نام "بریو" (Brave) که شباهت زیادی به مرورگر کروم دارد. این مرورگر برای حفظ سرعت و حریم خصوصی افراد به‌صورت پیش‌فرض تمامی تبلیغات را مسدود می‌کند به همین دلیل نصب این مرورگر از نصب نرم‌افزارهای مختلف جهت مسدود کردن تبلیغات آسان‌تر خواهد بود.


با این حال، باید گفت که این برنامه به‌صورت کامل خالی از تبلیغات نخواهد بود بلکه تیم سازنده بریو برنامه‌های خاصی جهت ارائه تبلیغات خود به کاربران دارند.

این نرم‌افزار بخش تبلیغات سایت‌ها را با تبلیغات دلخواه خود پر خواهد کرد و به‌این‌ترتیب درآمدش را بین خود (۱۵ درصد)، ناشران (۵۵ درصد)، تامین کنندگان آگهی (۱۵ درصد) و حتی شما به‌عنوان یک کاربر (۱۰ الی ۱۵ درصد) تقسیم خواهد کرد.

ایچ این امر را به‌ عنوان تلاشی برای ساخت مدلی بهتر برای تجارت می‌داند که به استفاده کنندگان وب نیز احترام می‌گذارد. موقعیت‌های این مرورگر بر اساس تگ‌های مربوط به تاریخچه‌ی مرور کاربران است. با این وجود کاربران در صورت تمایل می‌توانند این تگ‌ها را نیز تغییر داده یا از بین ببرند. این نرم‌افزار برای تمامی سیستم  عامل‌های مک و ویندوز و همچنین اندروید و iOS منتشر خواهد شد.

منبع:پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار