اصفهان؛

چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور در اصفهان

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی با حضور 125 مشارکت کننده داخلی و خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی گفت: 27 هزار و 700 واحد مرغداری در صنعت طیور کشورمان ثبت شده است که 500 واحد در زمینه خوراک دام و طیور و حدود 500 واحد نیز در زمینه مکمل سازی در کشور فعال است که برخی از آنها محصولات خود را به خارج صادر می کنند.

خالد خداوردی گفت: 176 کارخانه تولید دارو، واکسن و سموم و 300 شرکت واردکننده در این زمینه در کشور فعال است.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان کشور نیز گفت: خوراک دام ارزش افزوده بسیار بالایی در ارز آوری و صادرات دارد و لازم است دولت حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشد.

مجید موافق قدیری گفت: 21 کارخانه تولید خوراک دام در کشور فعالیت می کنند که با بهترین تولید کننده های دنیا رقابت می کنند .

وی گفت: با توجه به آنکه 25 درصد صادرات غیر نفتی کشور از بخش کشاورزی است ، آزادسازی قیمت به این صنعت کمک بسیاری می کند که جلوی رانت و فساد را گرفته و باعث افزایش بهره وری می شود.

وی میزان ضایعات کشاورزی در ایران را 20 درصد از کل محصولات دانست که اگر 20 درصد از این میزان کم شود می توانیم به اهداف رفاه و امنیت غذایی در برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم.

گفتنی است این نمایشگاه تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می شود .


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.