استاندار اصفهان با اشاره به فرسودگی بعضی از خودروهای ناوگان تاکسیرانی، بر نوسازی این ناوگان دستور داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ارزیابی عملکرد دستگاه ها و سازمان های استان اصفهان در اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوا اظهارکرد: عمر بعضی از تاکسی ها بسیار بالاست که موجب آلودگی هوا نیز می شوند و مسولان تاکسیرانی ملزم به ارائه راهکار و برنامه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هستند.

وی ادامه داد: : 90 هزار دستگاه تاکسی جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور می شوند که لازم است مسئولان تاکسیرانی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل از این بسته حمایتی وزارت کشور و سازمان برنامه ریزی استفاده کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوا گفت:‌ برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان، هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی استان، مدیریت شهری و دانشگاه ها در زمینه رفع آلودگی هواست و بر محورهای حمل و نقل، مدیریت ترافیک و منابع ثابت آلاینده تمرکز دارد که از سالل 92 به اجرا در آمده است.

وی افزود: این طرح باید در مدت 2 سال به صورت کامل انجام می شد که در این مدت 60 درصد آن اجرا شده و برای اجرای کامل آن یک سال به مدت طرح افزوده شده است.

زرگرپور تاکید کرد: پیش از پایان برنامه کوتاه مدت طرح کنترل کیفی هوا باید برنامه میان مدت آن برای مدت 5 تا 7 سال‌آینده تدوین شود.
استاندار اصفهان یاداؤرشد: بر اساس ارزیابی و نظر سازمان محیط زیست کشور، استان اصفهان در اجرای این برنامه و طرح موفق ترین استان کشور بوده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.