رئیس اداره کل موزه های کشور گفت: امروزه موزه ها دیگر زندان اشیاء تاریخی نیستند بلکه عاملی موثر در فرهنگ سازی و انتقال تمدن ایرانی و اسلامی هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کارگر در اولین دوره آموزش «شیوه های نوین موزه داری» ویژه کارشناسان موزه های کشور، افزود: موزه ها عامل موثر در تغییرفرهنگ جامعه محسوب و اگر موزه ها به صورت خنثی به فعالیت های خود ادامه دهند و معضلات و دغدغه های اجتماعی برای آنها مهم نباشد جامعه نیز هیچ حساسیتی در بود و نبود موزه ها نشان نمی دهد.
وی با بیان اینکه موزه ها دیگر زندان اشیای تاریخی نیستند تاکید کرد: با تغییرات کنونی که در جامعه رخ داده فهم مشترکی از موزه در حال رخ دادن است.
رئیس اداره کل موزه های کشور گفت: براساس آخرین تئوری بازاریابی، ایجاد خاطره خوب می تواند در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد، اینکه چگونه موزه ها می توانند برای مخاطبان خود خاطره ایجاد کنند اتفاقی است که باید هرچه سریعتر در موزه ها شکل بگیرد.
کارگر با بیان اینکه موزه ها نهادی درحال تغییر هستند چون موظف اند به نیازهای روز اقشار مختلف جامعه پاسخ بدهند، افزود: برنامه ریزی کارشناسی و منسجم در موزه ها تنها برای انتقال تجربیات، دستاوردها و تاریخ کهن برای مردم است و در این میان مردم نیز باید بدانند که موزه ها جزئی از جامعه هستند که برای افتخار و هویت ملی ایجاد شده اند.
 
** اندیشه های جزیره ای موزه داران باید در قالبی مشترک ارایه شود
وی گفت: نشست هم اندیشی موزه داران این امکان را فراهم می کند که موزه داران اندیشه های جزیره ای خود را در قالبی مشترک ارائه دهند و راه های جدیدی را که پیدا کرده اند به بحث و گفت و گو بگذارند.
کارگر افزود: برای رسیدن به این هدف و باور مشترک لازم است که در مرحله اول هدف موزه ها مشخص و در مرحله بعدی انگیزه لازم و راه های رسیدن به آن هدف ایجاد شود.
فراهنگ**1293** 1724
 
انتهای پیام /*
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.