دهها روزنامه نگار فلسطینی به نشانه همبستگی با "محمد القیق" خبرنگاری که اعتصاب غذا کرده است، در مقابل دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در شهر غزه تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، این تجمع که اتحادیه روزنامه نگاران غزه سازمان دهی آن را برعهده داشت، به امید درخواست از جامعه جهانی برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی به منظور آزادی این خبرنگار دربند برگزار شد.

القیق در اعتراض به زندانی بودن در زندان رژیم صهیونیستی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، اعتصاب غذا کرده است. وی معتقد است که تنها به دلیل حرفه‌اش دربند صهیونیست ها است.

در همین حال، سازمان عفو بین الملل گزارش داد که در پرونده تنظیم شده علیه القیق، وی به تحریک همکاری با رسانه‌های مرتبط با حماس و تهدید امنیت منطقه متهم شده است.

عفو بین الملل از رژیم صهیونیستی خواست وی را آزاد و یا محاکمه کند. براساس اعلام این سازمان، صهیونیست ها با سرپیچی از قانون بین المللی، وی را شکنجه کرده و مورد بدرفتاری قرار داده‌اند.

عفو بین الملل یادآور شد که رژیم صهیونیستی باید بی درنگ درمان‌های پزشکی اجباری و دیگر اقدام‌های تنبیهی به کار گرفته شده در مورد القیق را متوقف کند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار