عدم مبارزه شیمیایی باعلفهای هرز وکاهش عملکرد مزارع گندم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در صورت مساعد بودن شرایط جوی از هفته آینده مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم و جو مناطق گرمسیری استان آغاز خواهد شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان فرهاد شریفی افزود: عدم بارندگی 48 ساعت قبل از آغاز مبارزه و مرطوب نبودن اراضی در کنار پایین نبودن دمای هوا مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز را ممکن می‌کند و در این راستا دمای هوا باید بالاتر از پنج درجه سانتیگراد باشد.

وی بیان داشت :  عدم مبارزه شیمیایی با علفهای هرز می‌تواند کاهش عملکرد مزارع گندم و جو را با افت عملکرد 30 تا 40 درصدی برای مزارع  داشته باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه بهترین راه مبارزه با علفهای هرز را استفاده از تناوب زراعی دانست و گفت: در استان مشکل عدم رعایت تناوب زراعی از سوی زارعان را داریم.

شریفی گفت: بیش از 20 نوع سم برای مبازره با علف‌های هرز در نظر گرفته شده که بسته به نوع علف هرز و مقاوم شدن یا نشدن علف‌های هرز با نوع خاصی از سموم نسبت به مبارزه شیمیایی اقدام خواهد شد.

وی درپایان گفت: بیش از 400 نفر از کشاوزران مناطق گرمسیری با حضور در این کلاس‌ها با جدیدترین متدهای مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز آشنا شده اند. 

انتهای پیام/ ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.