شما می توانید با استفاده از این ترفندها بدون دسترسی به اینترنت محتوای سایت‌ها را به‌صورت PDF برای مطالعه آفلاین ذخیره کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حتما برای شما نیز پیش آمده که مقاله‌ای را بخواهید در اینترنت ببینید و بخوانید. برای انجام این کار بوک‌مارک کردن (علامت‌زدن) آن صفحه کار چندان مناسبی نیست چرا که تنها زمانی قادر خواهید بود که آن را دوباره مطالعه کنید که به‌ شبکه اینترنت متصل باشید. پس باید راهکار دیگری را انتخاب کرد که بتوان از طریق آن مقالات را در زمان‌های بدون دسترسی به‌اینترنت نیز مطالعه کرد.

محتوای سایت ها را بدون اینترنت بخوانید + آموزش

اپلیکیشن‌های مختلفی برای تبدیل محتوای وب‌سایت به فایل PDF وجود دارند اما یکی از ساده‌ترین راه‌کار‌ها این است که از طریق خود گوشی وارد عمل شوید. کاربران اندروید باید صفحه مورد نظر خود را در مرورگر کروم باز کنند و سپس از طریق منو به‌اشتراک گذاری (Share) گزینه Convert to PDF را انتخاب نمایند. البته انجام این کار با باز کردن منو و انتخاب گزینه پرینت (Print) نیز امکان‌پذیر است. بعد از ورود به بخش پرینت، گزینه Save as PDF را انتخاب نمایید.

محتوای سایت ها را بدون اینترنت بخوانید + آموزش

کاربران iOS باید از طریق قابلیت Apple Reader در مرورگر سافاری وارد عمل شوند. برای این کار صفحه مقاله مورد نظر را در سایت باز کنید و سپس در بخش به‌اشتراک گذاری (Share) آیکون عینک را انتخاب نمایید. با انجام این کار مقاله به لیست مطالعه افزوده خواهد شد و می‌توان آن را به‌صورت آفلاین مطالعه کرد.

محتوای سایت ها را بدون اینترنت بخوانید + آموزش

کاربران iOS 9 و بالاتر نیز بعد از باز کردن مقاله باید دکمه Share را در مرورگر سافاری لمس کنند و سپس گزینه Save PDF to iBook را انتخاب نمایند. برای مطالعه آن نیز باید به iBook بروند و از بخش PDF مقاله مورد نظر را بیابند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ذخیره ، مطالعه ، آفلاین ، محتوا ، سایت ، pdf
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
باراک الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
ایول
آخرین اخبار