شاخه مالایی زبان گروه تروریستی داعش در ویدئویی که به تازگی منتشر کرده است، دولت مالزی را به دلیل بازداشت اعضایش به انتقام‌گیری تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سنگاپوری «استریت تایمز،» شاخه مالزیایی- اندونزیایی داعش به نام «کتیبه نوسانترا» در ویدئویی که به تازگی منتشر کرده است دولت مالزی را به دلیل بازداشت اعضایش به گرفتن انتقام تهدید کرد.  

در ویدئوی مذکور با نام «پیامی عمومی برای مالزی» عناصر داعش خطاب به دولت این کشور اعلام کردند: اگر ما را بازداشت کنید، تعدادمان افزایش خواهد یافت؛ اما اگر ما را راحت بگذارید، به هدفمان که  همان برقراری قانون خلافت است، نزدیک می‌شویم. ما هرگز در برابر قوانین دولت سر فرود نمی‌آوریم.

در ویدئوی مذکور همچنین از اعضای گروه تروریستی «الشباب» سومالی خواسته شده است به داعش بپیوندند. «عبدل الحلید دری،» یکی از اعضای کتیبه نوسانترا، در ویدئوی مذکور از اعضای الشباب می‌خواهد به «ابوبکر البغدادی،» خلیفه خودخوانده داعش، اعلام وفاداری کنند و به این گروه تروریستی بپیوندند.

بنابر اعلام پلیس مالزی، «بهارون نعیم،» از تروریست های کتیبه نوسانترا، یکی از عوامل حادثه تروریستی انفجار بمب و حملات مسلحانه اخیر در جاکارتا است که بر اثر آن هشت نفر از جمله چهار تروریست کشته شدند.

آمارها نشان می‌دهد حدود 600 تا هزار نفر از اندونزی و مالزی به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده‌اند و در عراق و سوریه به سر می‌برند، این در حالی است که یک مقام بلند پایه دولت مالزی نیز تأیید کرده است داعش حدود 50 هزار هوادار در این کشور دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار