هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در یمن، از وخامت اوضاع زیر ساخت‌ها و غیر نظامیان این کشور در سایه تجاوزگری‌های عربستان سعودی به یمن سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، "جیمی مک گولدریک،" هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در یمن در گفتگو با این روزنامه به شرح اوضاع وخیم یمن در سایه تجاوزگری های عربستان به این کشور پرداخت و با توجه به دیداری که اخیرا از شهر تعز داشته است درباره شرایط آن گفت: عواقب ناشی از جنگ و محاصره و آسیب به زیر ساخت‌ها در این شهر آشکار است. انسان‌ها برای به دست آوردن آب، مواد غذایی و بنزین و گاز زندگی خود را به خطر می‌اندازند. خیابان ها پر از زباله است چرا که کسی آن را جمع نمی کند و این مسئله خطر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

وی همچنین از شرایط پزشکی و درمانی بد در این شهر گفته و خاطر نشان کرد که ما بر این عقیده ایم که حدود 200 هزار نفر در مناطق تحت محاصره گرفتار شده اند. در مجموع تنها حدود 600 هزار نفر در استان‌های تعز و اب از خانه‌های خود بیرون رانده و آواره شده اند.

وی افزود: حملات هوایی و بمباران ها به زندگی روزمره مرم یمن تبدیل شده است.

گولدریک همچنین تصریح کرد که بسیاری مناطق در یمن وجود دارد که دسترسی به آن ها برای کمک‌های بشر دوستانه دشوار و یا غیر ممکن است. ما از مناطق محاصره شده‌ای با حدود 4 میلیون نفر که به کمک‌های فوری نیاز دارند، سخن می گوییم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که در بسیاری از مناطق یمن زیر ساخت‌های غیر نظامی به شدت آسیب دیده و یا نابود شده است. تنها بیش از 70 بیمارستان در سراسر این کشور هدف حملات هوایی قرار گرفته‌اند. به عقیده ما حدود 20 میلیون از 24 میلیون سکنه این کشور درگیر جنگ هستند. تحریم‌های اقتصادی همچنان یک مسئله در این کشور است.

این مسئول سازمان ملل متحد در بخش پایانی این گفتگو اظهار کرد که بر اساس آمارهای ما تقریبا 6 هزار نفر در این جنگ کشته شده‌اند که 2700 نفر آن‌ها غیر نظامی بوده‌اند. بخصوص این مسئله غم انگیز است که 800 کودک در این جنگ کشته شده‌اند. حدود 20 هزار نفر هم مجروح شده اند که حدود 1100 نفر آن‌ها کودک هستند.

این در حالی است که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشر جهانی، درباره وخامت اوضاع یمن در سایه نظامی گری و حملات عربستان به این کشور هشدار داده‌اند.

چندی پیش مدیر بخش تسلیحات گروه دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که استفاده مکرر ائتلاف سعودی از بمب‌های خوشه ای در صنعا نشان می‌دهد که قصد این ائتلاف آسیب رساندن به غیر نظامیان است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار