رهبر انقلاب ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر در ترویج فریضه بزرگ و بی‌بدیل نماز ظرفیت جامعه اسلامی برای رسیدن به نقطه مطلوب را بسیار بیش از واقعیت‌های كنونی دانستند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر و كارهای مفیدی كه در ترویج فریضه بزرگ و بی‌بدیل نماز صورت گرفته، ظرفیت و میدان كار و نیز نیاز و عطش جامعه اسلامی برای رسیدن به نقطه مطلوب را بسیار بیش از واقعیت‌های كنونی دانسته و همگان را به احساس مسئولیتی همگانی در این زمینه توصیه كردند.

متن پیام مقام معظم رهبری به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز به این شرح است:

خداوند علیم و قدیر را سپاسگزارم كه تلاش شما دست‌اندركاران محترم این اجلاس مهم و بیش از همه عالم بزرگوار و مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای قرائتی در بخش‎های اساسی و مؤثری به بار نشسته و كارهای مفیدی در ترویج فریضه بزرگ و بی‎بدیل نماز انجام گرفته است.

با این همه، ظرفیت و میدان كار و نیز نیاز و عطش جامعه‏ اسلامی برای رسیدن به نقطه‏ مطلوب، بسیار بیش از واقعیت‎های كنونی در این باره است. در پیام سال گذشته گوشه‎ای از این فضای خالی و تلاش‎پذیر، نشان داده شده است.

سخن امروز من تأكید بر احساس مسئولیت همگانی است.

توقع و انتظار اینجانب آن است كه همه به ویژه مسئولان دستگاه‎ها و دارندگان امكانات مادی و معنوی و مدیریتی، عظمت این مسئله را به درستی دریابند و گام در راه عمل نهند.

همه بدانند كه یكی از مؤثرترین راه‎ها برای كاستن آسیب‎های اجتماعی، ترویج نماز است. به اینكه حتی یك نفر از جوانان و نوجوانان كشور، در نماز سهل انگاری نكند همت گمارید. این یكی از بهترین راه‎ها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه‏ ما است.

به اینكه همگان فرا بگیرند و عادت كنند كه نماز را با خشوع و حضور قلب بجا آورند، همت گمارید.

اینها همه كارهای ممكنی است كه با عزم راسخ و كار مداوم شما دست‎اندركاران، محقّق خواهد شد، ان شاالله

 

والسلام علیكم و رحمه الله
سید علی خامنه‎ای
6 /بهمن/ 1394



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار