سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: علی لاریجانی برای انتخابات لیست جدا نمی‌دهد.

لاریجانی برای انتخابات لیست جدا نمی‌دهد/ اصلاح‌طلبان دچار توهم شده‌اندبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه 6بهمن ماه) برگزار شد، گفت: لاریجانی برای انتخابات مجلس لیست جدا نمی‌دهد، قرار بود لاریجانی نماینده‌ای را به شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان معرفی کند چرا که وی ساز و کارهای شورا را قبول دارد.

وی در ادامه گفت: دولت در جریان انتخابات باید نهایت بی طرفی را داشته باشد چرا که برای مشارکت گسترده در انتخابات باید اصل بی طرفی رعایت شود، ما از سخنان رئیس جمهور تعجب کردیم و از وی انتظار نداشتیم که اظهارات جناحی داشته باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص بررسی صلاحیت‌ها بیان کرد: شورای نگهبان برخواسته از قانون اساسی بوده و یکی از وظایفش تایید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات است، این فرآیند در تمامی کشورها وجود دارد از این رو در جریان تایید صلاحیت ها طبیعتا تعدادی از اصولگرایان و همچنین تعدادی از اصلاح طلبان تایید صلاحیت نشده اند.

سجادی با اشاره به نام نویسی گسترده اصللاح طلبان برای شرکت در انتخابات گفت: برخی اصلاح طلبان در راستای تایید صلاحیت‌ها قصد تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان را دارند تا این شورا از قانون عقب نشینی کند اما اعضای شورای نگهبان هیچگاه به خاطر دنیای یک نماینده، آخرتشان را زیر سوال نمی برند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه افزود:  اصلاح طلبان در جریان تایید صلاحیت ها دچار توهم شده اند و می خواهند مجلس ششم دیگری تشکیل دهند اما مردم حافظه خوبی دارند و هیچگاه مجلس ششم و فتنه را فراموش نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه خودمان می دانیم که فرمایشات مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف تدوین و تصریح شود تا بیشتر در جامعه نفوذ داشته باشد، ادامه داد: دو انتخابات آتی به دلایلی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ آرایش نیروهای سیاسی در داخل کشور و افزایش فعالیت اصلاح طلبان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92، از دلایل متعدد اهمیت بیشتر انتخابات امسال نسبت به دوره های گذشته است.

سجادی با بیان اینکه با وجود فعالیت‌ گروههای سیاسی و دولت جدید شور و هیجان خاصی برای انتخابات ایجاد شده است، تصریح کرد: مسائل منطقه ای و جهانی، نوع نگاه و برخورد غربی‌ها به ویژه آمریکایی ها نسبت به مسائل داخلی کشور و خصوصا انتخابات امسال باعث شده است که این انتخابات از ویژگی های مهمی برخوردار باشد لذا مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیرشان به صورت ویژه به انتخابات پرداخته اند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات گفت : مردم باید به مقوله انتخابات توجه ویژه ای داشته باشند زیرا اگر عنصر نفوذی در انتخابات پیروز شود به دیگر ارکان نظام ورود پیدا می کند و مانند موریانه در آنها رسوخ می کند در این راستا نقش شورای نگهبان اهمیت فوق العاده ای دارد، همچنین احزاب و تشکل ها باید با روشنگری چهره‌هایی که واجد شرایط هستند و حاشیه های مالی و غیرمالی ندارند را معرفی کنند تا مردم به آنان اعتماد و انتخابشان کنند.

وی با بیان اینکه در شهرهای مهمی مانند تهران، شیراز، اصفهان و مشهد تعداد داوطلبان زیاد است، افزود: در این حوزه ها مردم امکان شناسایی تمامی داوطلبان را ندارند لذا این وظیفه بر عهده جناح ها و تشکل های سیاسی است که افراد واجد شرایط را معرفی کنند.

سجادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حق الناس بودن انتخابات تاکید کرد: برخی، حق الناس را محدود به رای می دانند در حالیکه این امر ابعاد وسیعی دارد، یکی از ابعاد حق الناس هم این است که شورای نگهبان از ورود افرادی که شایستگی ندارند، جلوگیری کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید برای رعایت حق مردم و قانون از ورود افراد ناصالح، نفوذی و فتنه گر جلوگیری کند، گفت: روندی در میان اصولگرایان ایجاد شده که منجر به تشکیل شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان شده که همواره معتقد به انسجام و همگرایی بوده است، خوشبختانه پس از مذاکرات بسیار از چهره های متعدد اصولگرایان با محوریت روحانیت برای حضور در این شورا دعوت به عمل آمده است.

سجادی با بیان اینکه چهره های حقیقی و حقوقی مانند آقایان ولایتی، حبیبی، باهنر و بادامچیان در این شورا حضور دارند، گفت: مطالب مربوط به شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در شورای مرکزی ائتلاف اصولگریان مطرح می شود و از ما خواسته شده تا داوطلبانی را معرفی کنیم لذا برای تهیه  لیست 30 نفره نظرخواهی‌هایی عمومی در شورای ائتلاف اصولگرایان صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی در برجام تحت اشراف مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان و همچنین مجاهدت های دیپلمات های ورزیده کشورمان بوده است که جای تقدیر دارد،‌ افزود: برداشته شدن تحریم ها آغاز شده است و دولت آمارهای را از آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران ارائه می دهد، البته مردم انتظار دارند که این پول ها موجب رونق اقتصادی کشور شود و دردی از درهای آنان که کم هم نیست ، دوا شود اما ما هرگز خباثت های آمریکا را فراموش نمی کنیم زیرا پس از برجام نیز با اقداماتی عدم حسن نیت خودشان را نشان دادند.

سجادی  ادامه داد: هیچکس نباید از این موضوع استفاده جناحی داشته باشد زیرا برجام متعلق به جناح و یا گروه خاصی نیست.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه رژیم سعودی در دولت جدید با وزیر خارجه کذایی اش در مورد ایران دچار اشتباهات استراتژیک شده است، گفت: اشتباهاتی که سعودیها درمورد ایران داشته اند نشان از جهالت و ضعف آنهاست که آخرین اقدام آنها شهادت آیت الله نمر بود .

سجادی همچنین درباره سفر رئیس‌جمهور چین به ایران گفت: سفر رئیس جمهور چین به ایران بسیار مهم و راهبردی است چرا که حجم بالای تجارت ما با این کشور قابل مقایسه با سایر کشورهای نیست.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل جدید روابط میان ایران و چین و همچنین همکاری درباره جاده ابریشم افزود: همکاری درباره جاده ابریشم تجاری نیست بلکه فرهنگی یک همکاری است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: امام خمینی (ره) توصیه کرده بودند ما با کشور چین باید روابط راهبردی و استراتژیک داشته باشیم.

سجادی همچنین درباره فعالیت بانوان اصولگرا اظهار داشت: کمیته بانوان جبهه پیروان خط امام و رهبری با مسئولیت لاله افتخاری نمایندگانی را از تشکل‌های مختلف این جبهه به شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان معرفی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جبهه پیروان حضور بانوان در انتخابات را باور دارد، اما ترکیب شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان با محدودیت هایی مواجه است بر همین اساس زنان در بخش‌های دیگری فعال خواهند بود و کاندیدای خود رابرای انتخابات معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.