زاهدان ؛

توسعه زیرساخت های بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با انتقال تجهیزاتی از بندر امام خمینی و رجایی به بندر چابهار بطور میانگین روزانه 8 هزار تن عملیات تخلیه بار در بندر چابهار انجام می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛سیاوش رضوانی افزود : درحال حاضر توسعه بندر چابهار به دلیل اتمام فاز اول این بندر نسبت به دو سال گذشته وارد مرحله جدیدتری شده است.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: به جز چند دستگاه تجهیزات که سال گذشته از سوی بنادر جنوبی گسیل خریداری شده است امسال شش دستگاه گنتری کرین، 13 دستگاه ترانس تینر و دیگر تجهیزات لازم برای جنرال کارگو و فله در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که در حال حاضر وضعیت تجهیزات در بندر چابهار باتوجه به ظرفیت کنونی بندر شهیدبهشتی پاسخگوی کشتی های فله تا ظرفیت 85 هزار تن است خاطرنشان کرد: همچنین می توان کشتی های کانتینری 1500 تا 3500 TEUرا نیز جابجا کرد.

سیاوش رضوانی عنوان کرد: سال گذشته نیز با توسعه نسبی که انجام شد برای تخلیه و بارگیری غلات درخواست تجهیزات داده شده که برخی تجهیزات از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) گسیل شد که هم اکنون نیز مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد : دستگاه های تخلیه غلات از جمله مکنده ها و هیپوگراد با ظرفیت های 85 و 100 تن از بنادر جنوبی کشور در چابهار مستقر شده اند.

رضوانی  افزود: دو دستگاه گنتری کرین از سوی بندر شهید رجایی و امام خمینی در اختیار بندر چابهار قرار گرفت که امسال با این تجهیزات حدود چهار فروند کشتی در ظرفیت های 50، 66 و 80 هزار تنی را تخلیه و بارگیری شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.