پورمختار:

نام متهمان منتشر می‌شود/ فدراسیون فوتبال در گزارش فساد همکاری نکرد

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در تهیه گزارش فساد در فوتبال، فدراسیون هیچ همکاری ای با ما نکرد.

نام متهمان منتشر می‌شود/فدراسیون فوتبال همکاری نکرد
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی پورمختار درباره انتشار پرونده فساد در فوتبال گفت: بیش از یک سال بود که کمیسیون اصل نود مجلس درباره فساد در فوتبال بررسی‌های زیادی کرده است و به همین دلیل نیز تهیه آن طولانی شد.

وی افزود: برای تهیه کامل این گزارش بیش از 100 نشست با مربیان، بازیکنان و افراد آگاه در این زمینه برگزار کردیم و به همین دلیل نیز انتشار این گزارش به تأخیر افتاد.

اما سرانجام با بررسی دستگاه‌های نظارتی و نظارت کارشناسانمان گزارش فساد تنظیم و در صحن علنی مجلس قرائت شد اما این نکته را باید اظهار کنم که فدراسیون فوتبال همکاری خوبی با ما نداشت و اطلاعات کمی را در اختیارمان قرار داد.

پورمختار درباره منتشر نشدن اسامی مفسدان اعلام کرد: در این گزارش اسامی مطرح بود اما برای جلوگیری از لطمه خوردن به حیثیت افراد و برخی دلایل دیگر نام آنها منتشر نشد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اسناد گزارش قرائت شده آن موجود است و از طرفی دیگر اساسنامه فدراسیون در سال 1386 به تصویب فیفا و همچنین دولت رسیده و آن را تایید کرده است.

البته در اساسنامه اصلاحاتی انجام شده است و به دلیل اینکه در دولت و فیفا به اثبات نرسیده است آن را غیرقانونی می‌دانیم.

پورمختار درباره اینکه گفته می‌شود فدراسیون یک بخش خصوصی و جدا از دولت است، یادآور شد: اگر قرار باشد فدراسیون را غیردولتی بدانیم، دلیل ندارد که بودجه آن از طریق دولت تامین شود، همچنین باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس که 100 درصد بودجه آن از طریق دولت تأمین می‌شود را می‌توان به این فهرست اضافه کرد.

وی افزود: فدراسیون نهادی غیر دولتی است و نظارت از طریق دستگاه‌های نظارتی روی آن انجام می‌شود اما اگر به طور کامل فدراسیون فوتبال غیر دولتی قلمداد شود هیچ کدام از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی حق ورود به این مجموعه را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار