با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در نیشابور، ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان راه اندازی شد.

راه اندازی ستاد ساماندهی امورجوانان نیشابوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از نیشابور ؛ سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری نیشابور در جلسه ای که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، هدف از تشکیل ستاد مذکور را تبیین جایگاه جوانان، تزریق نگاه کارشناسانه، ایده ساز و برنامه ریزی برشمرد .

حمید حقیقی افزود: پیگیری و تعقیب اهداف بر زمین مانده فرهنگی، هنجاری و سمبلیک از وظایف این ستاد می باشد که امید است با حمایت و پشتیبانی  مسئولان، در راستای اهداف عالیه نظام بستر مناسب برای حضور قوی و پررنگ جوانان در تمامی عرصه‌ها ایجاد شود.

وی با تأکید بر بهره گیری از توانمندی وظرفیت سمن ها در توسعه و پیشبرد اهداف بیان داشت: با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی در میان نسل جوان و بوجود آمدن پدیده هایی همچون جشن طلاق ، خانه سپید و ... باید تمامی این مشکلات و راهکارهای حل آن شناسایی شود و به صورت گسترده تری روی این مسائل کار و چاره اندیشی شود.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه، ستاد ساماندهی امور جوانان را اصلی ترین نهاد در خصوص برنامه ریزی و سیاست گذاری برای رسیدگی به مشکلات جوانان دانست وگفت: با حضور استاندار جلسات  و اقدام‌های خوبی درخصوص رفع مشکلات جوانان برگزارشده واین ستاد یک دستورالعمل کامل و جامع دارد که متاسفانه هیچ کدام از دستگاه ها بر اساس این دستورالعمل کار نمی کنند و در واقع فعالیت های پراکنده و موازی بسیاری در این رابطه صورت می گیرد.

کوروش صبوریان با تاکید بر تداوم این جلسات در طول سال گفت: از آن جا که بخشی از جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند و در زمینه های مختلف نیز با مشکلاتی همراه هستند پیشنهاد می شود این جلسات به صورت ماهانه برگزار شود و بر اساس دستورالعمل ستاد ساماندهی امور جوانان باید ۲۳ دستگاه اجرایی در زمینه های مختلف مربوط به جوانان فعالیت کنند و ما تنها باید کار رصد و پایش فعالیت ها را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید هفت کارگروه در ذیل کمیته سامان ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل شود که هنوز صورت نگرفته است، گفت: یک غفلتی در رابطه با ستاد ساماندهی امور جوانان صورت گرفته است .

دبیرستادساماندهی امورجوانان استان گفت: ما باید از فکر و اندیشه مان برای انجام امور استفاده کنیم و اگر فکر و اندیشه نباشد هرچقدر هم که به ما پول و اعتبار بدهند باز نمی توانیم درست هزینه کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: باید در موضوع جوانان از بحث های کلی دوری کنیم و وارد جزئیات شویم وجوانان را نباید در موضوعات کلان نگاه کرد این قشر باید از گروههای مختلف دیده شوند.

صبوریان تأکید کرد: مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان آنقدر باید مستحکم باشد که تمامی دستگاهها ملزم به اجرا و ارائه گزارش برنامه های اجرا شده خود در پایان هر سال باشند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.