اهواز؛

نقش آفرینی کارخانه قند شوش در توسعه کشاورزی خوزستان

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شوش نقش مهمی در اقتصاد، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی استان ایفا می نماید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رجبعلي صادقي بیان کرد: راه اندازي این کارخانه زمينه توسعه کشت محصول استراتژيک چغندر قند را در خوزستان فراهم مي کند و رونق اقتصاد و اشتغال را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار مجموعه مديريت شهرستان شوش روند بازسازي و راه اندازي مجدد اين کارخانه را پيگيري مي نماید.

صادقی به عملکرد مطلوب مسئولان دستگاه هاي اجرايي شوش براي بازسازي و راه اندازي مجدد کارخانه قند اشاره کرد و از تعامل و همکاري رياست دادگستري این شهرستان در اين راستا تقدير کرد.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت صادقي از اداره هاي آب و برق خواست براي برقراري برق و شبکه آب کارخانه اقدام کنند تا روند بازسازي اين کارخانه با شتاب بيش تري انجام شود.

وی گفت: امیدواریم با تلاش و پیگیری های مکرر کارخانه قند شمال خوزستان براي کشت سال آينده چغندر قند در استان به بهره برداري برسد و محصول چغندر قند منطقه از سال زراعي آينده در اين کارخانه تبديل به شکر شود.

رجبعلی صادقی به اختصاص 100 ميليارد ريال اعتبار براي شروع روند بازسازي اين کارخانه درگام نخست اشاره و خاطرنشان کرد: روند بازسازي اين کارخانه با بکارگيري پيمانکار در حال انجام بوده و طبق بازديد به عمل آمده پيشرفت خوبي داشته است.

کارخانه قند شمال خوزستان در کيلومتر 7 جاده شوش – دزفول، بزرگ ترين کارخانه قند چغندري در خاورميانه است که بعد از واگذاري به بخش خصوصي از سال 1382 تاکنون تعطيل شده است.

کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسيس و در سال 1363 به بهره برداري رسيد و پس از تعطيلي در سال 1382 و با اعلام ورشکستگي در اختيار اداره تصفيه امور ورشکستگي قوه قضاييه قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.