همه روستاهای مازندران زیر پوشش طرح توانبخشی معلولان قرار گرفتند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: هم اکنون بیش از 3 هزار روستای مازندران زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و اقدامات لازم برای شناسایی معلولان و استفاده آنان از خدمات بهزیستی صورت گرفته است. 

سعید آرام زمان آغاز اجرای این طرح را سال ۱۳۷۶ به صورت پایلوت در شهرستان بهشهر اعلام کرد و افزود : به منظور شناسایی افراد معلول ساکن مناطق محروم و دورافتاده که دسترسی به خدمات توانبخشی ندارند ، این طرح اجرا شد. 

مدیر کل بهزیستی مازندران نیازسنجی و خدمات رسانی به معلولان با معرفی آنان به بهزیستی را از جمله برنامه هایی معرفی کرد که با اجرای این طرح انجام می شود. 

وی در خصوص نحوه شناسایی معلولان مناطق روستایی گفت : با فراخوان بهزیستی برای جذب افراد تحصیلکرده و انتخاب افراد و شرکت در دوره های آموزشی شناسایی معلولان و چگونگی ارائه خدمات ، این افراد در منازل روستاییان حضور یافتند.

آرام افزود: بیش از ۴۰ هزار معلول در روستاهای مازندران وجود داشته باشد و حدود ۲۰ هزار تن از این معلولان با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه شناسایی شدند. 

اکنون ۴۵ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی مازندران از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد برخوردارند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۰ معلول به صورت مستمر خدمات دریافت می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.