مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان گفت: ۴۰هزار نیروی بیکار در این استان وجود دارد.

 40هزار نیروی بیکار در زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان با بیان این که استان زنجان دارای حدود ۴۱۰ هزار نیروی کار است، گفت: از این تعداد نیروی کار ۴۰ هزار نیروی بیکار در استان زنجان وجود دارد.

محمدرضا یوسفی افزود: با توجه به افزایش جمعیت بیکار استان نیاز به نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در بین جوانان هستیم.

وی اضافه کرد: برای برطرف کردن معضل بیکاری راهی جز ترویج و توسعه کارآفرینی و هدایت نیروی کار به سوی فعالیت های خوداشتغالی نداریم.

یوسفی با اشاره به ظرفیت کم اشتغال در بخش دولتی در استان گفت: استان زنجان دارای حدود 410 هزار نیروی کار است که حدود 370 هزار نفر از آنان مشغول به کار هستند و از مجموع این370 هزار نفر تنها 18 درصد، معادل 64 هزار نفر در بخش عمومی شاغل هستند.

وی ابراز کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و کاهش حجم سرمایه گذاری در سالهای اخیر و عدم تناسب فرصتهای ایجاد شده با ورودی جمعیت بیکار به بازار کار، راهی به جز تغییر رویکرد جوانان و خانواده‌ها و اصلاح فرهنگ اشتغال نداریم.

یوسفی با اشاره به لزوم توجه به افزایش مهارت آموزی در بین جوانان گفت: باید در کنار داشتن مدرک و تحصیلات دانشگاهی مهارت آموزی را دنبال کنند.


انتهای پیام/ع

برچسب ها: نیرو ، بیکار ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.