بهبود وضعیت معیشتی روستاییان از اهداف امضای تفاهم نامه بنیاد مسکن و وزارت جهاد کشاورزی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هدف از این موافقت نامه ایجاد هم افزایی بین امکانات و تسهیلات اعطایی هر دو نهاد برای افزایش نرخ اشتغال زایی در روستا انجام شده است.

بهبود وضعیت معیشتی روستاییان از اهداف امضای تفاهم نامه بنیاد مسکن و وزارت جهاد کشاورزیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه بنیاد مسکن و وزارت جهاد کشاورزی با هدف بهبود وضعیت معیشتی روستاییان گفت: در تلاش هستیم بین مسکن روستایی و مسکن معیشت محور در روستاها پیوند برقرار کنیم.فضاهای معیشت محور طی سال های اخیر از 67 به 63 متر کاهش یافته است.

به گفته وی بیش از 2 میلیون نفر در 435 روستا در سراسر کشور ساکن هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد هدف از این موافقت نامه ایجاد هم افزایی بین امکانات و تسهیلات اعطایی هر دو نهاد برای افزایش نرخ اشتغال زایی در روستا انجام شده است.

***افزایش 20 درصدی صادرات مرغ و تخم مرغ

حسن رکنی معاون امور تولید دام وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: در بخش مرغ و تخم مرغ جزو 10 کشور برتر در دنیا هستیم، از سوی دیگر تا دو سال پیش جزو واردکنندگان پروتئین محسوب می شدیم اما امروز به جمع کشورهای صادر کننده پیوستیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته 800 هزار تن گوشت قرمز تولید شده اظهار کرد: به دلیل مزیت کشور در بخش دام های کوچک امسال یک میلیون راس دام سبک به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

رکنی از صادرات 5 هزار تن عسل در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: این رقم بر اساس رصد آماری خبر امیدوار کننده ای است.

رکنی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته 8 میلیون و800 هزار تن شیر تولید شد که امسال این رقم به بیش از 9 میلیون تن رسیده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، واردات ، دام زنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار