سیستان و بلوچستان؛

سفر معاون استاندار سیستان و بلوچستان به پاکستان

باهدف حضور در اجلاس مرزی ایران و پاکستان، هیئت ایرانی به ریاست معاون امنیتی - انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان عازم پاکستان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از  زاهدان .، معاون امنیتی انتظامی استاندارگفت : در راستای همکاری‌های مرزی و اقتصادی دو جانبه بین کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران هر 6 ماه به طور متوالی اجلاس مشترک مرزی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان و در شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

میرشکاری افزود : تاکنون 18 جلسه برگزار شده و هر سال دو جلسه و هر 6 ماه در یکی از این دو کشور اعضا هیئت‌ها یکدیگر را ملاقات کرده و در زمینه موضوعاتی در بخش‌های مرزی، امنیتی، مسائل مربوط به استرداد مجرمی و تجاوزهای مرزی و دیگر موضوعات بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت بازارچه‌های مرزی، ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک، تسهیل روابط اتباع دو کشور و یا به طور کلی امنیت اتباع خارجی که به صورت قانونی وارد دو کشور می‌شوند از دیگر مباحثی است که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: نتیجه این جلسات به صورت تفاهم‌نامه تدوین و هر دو کشور ملزم هستند برای اجرایی کردن مفاد این تفاهم‌نامه تلاش کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: پاکستان ، ایران ، مرز ، اتباع ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.