حجت الاسلام حکیم اللهی رئیس دبیرخانه کنگره خطر جریان‌های تکفیری گفت: دبیرخانه این کنگره به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی- تحقیقی در مقابله با جریان‌های تکفیری آمادگی خود را اعلام می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم؛ حجت الاسلام حکیم اللهی رئیس دبیرخانه کنگره خطر جریان‌های تکفیری بیان کرد:استقبال علماء و اندیشمندان از برگزاری این کنگره و درخواست مکرر آن‌ها مبنی بر ارتباط و وحدت و همدلی میان علمای اسلام در نفی اقدامات تکفیری‌ها سبب شد تا آیت‌الله مکارم شیرازی با تاسیس دبیرخانه کنگره به مقابله علمی با جریان‌های تکفیری استمرار ببخشد.

وی افزود: ترویج اسلام اعتدالی و همزیستی مسالمت‌آمیز، شناسایی و بررسی نقد علمی اندیشه‌های تکفیری و افراطی، آگاه‌سازی و تبیین خطرات و مشکلات حاصل از تفکرات تکفیری و اقدامات خشن، تقویت اتحاد علمای اسلام علیه تفکرات تکفیری و افراطی، بررسی راه‌های برون‌رفت از بحران جریان‌های تکفیری را از جمله اهداف این دبیرخانه است.

وی تصریح کرد: برگزاری 5 نشست علمی با حضور شخصیت‌های علمی در جهان اسلام با حضور علمای برجسته اسلامی، بیان راهکارهای مقابله با جریان‌های تکفیری و راه‌های برون رفت از آن، برگزاری 13 نشست علمی با موضوع شناسایی ریشه‌های جریان‌های تکفیری و تولید بیش از 830 مقاله در جمهوری اسلامی و کشورهای خارجی از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با بیش از ‌یک‌هزار نفر از علمای جهان اسلام، ارتباط با نمادها و مراکز علمی فرهنگی بین‌المللی، میزبانی و دیدار با شخصیت‌های جهان اسلام، انجام سفرهای داخلی و خارجی و دیدار با شخصیت های برجسته علمی و سیاسی در عرصه بین‌الملل نیز از دیگر اقدامات دبیرخانه است.

وی   عنوان کرد: امروز دبیرخانه کنگره خطر جریان‌های تکفیری به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی- تحقیقی در مقابله با جریان‌های تکفیری آمادگی خود را برای همکاری با مراکز علمی پژوهشی جهان اسلام اعلام کرده و از مقابله علمی با این جریان‌ها استقبال می‌کند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.