820 میلیون ریال صرف خرید تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستان امام خمینی(ره)مهاباد شده است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ دکتر امید صادق امیری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب درمانی به بیماران و پیگیری های مدیر شبکه تاکنون با خرید دستگاه های آزمایشگاهی شیکر انکو باتور پلاکت، اتو آنا لایزر (BT 1500) و سانتیرفوژ، حدود 820 میلیون ریال در بخش آزمایشگاه از محل اعتبارات دانشگاه متبوع هزینه شده است.

وی افزود: دستگاه شیکر انکو باتور پلاکت که برای نگهداری پلاکت خون مورد استفاده قرار می گیرد با هزینه 160 میلیون ریال از هیئت امنای ارزی وزارت متبوع خریداری شده است.

دکتر امیری خاطر نشان کرد: قبل از راه اندازی این دستگاه جهت نگهداری پلاکت با مشکلات زیادی روبرو بودیم و پس از به کار گیری این دستگاه پلاکت های تهیه شده از سازمان انتقال خون در دمای مناسب نگهداری و قابل استفاده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد گفت: در سال های قبل برای شیفت عصر و شب در آزمایشگاه بیمارستان باید جهت انجام آزمایشات از روش دستی استفاده نمایند که استفاده از این روش احتمال ضریب خطا را بالا می برد و همچنین از لحاظ اقتصادی نیز به دلیل مصرف بالای کیت و محلول های مصرفی مقرون به صرفه نبود. 

دستگاه اتوآنالایزر جدید BT 1500 به ارزش 600 میلون ریال خریداری و راه اندازی شد که استفاده از این دستگاه علاوه بر رفع نواقص موجود و صرفه جویی زیاد در مصرف ملزومات آزمایشگاهی باعث شده انجام آزمایشات در بازه زمانی کوتاه تر و با دقت و کیفیت بالاتری صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه سانتریفوژ جزو دستگاه های اولیه و مورد نیاز در آزمایشگاه است که با توجه به حجم کاری بسیار زیاد در طول شبانه روز نیاز به بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاه احساس می شد با پیگیری های انجام شده به تدریج سانتریفوژ های فرسوده که هزینه نگهداری و تعمیر بالا و استهلاک زیادی دارند با سانتری فوژهای جدید به روز رسانی می شود، دستگاه سانتریفوژ جدید به ارزش 55 میلیون ریال از محل اعتبارات هیئت امنای ارزی دانشگاه خریداری شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.