قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه و جناح خاصی نیست.

نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه و جناح خاصی نیست
به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در چهاردهمین کنگره حزب مردم سالاری که صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امام (ره) فرمودند ، حفظ نظام موجب واجبات بوده و مقصود از نظام ، نظام جمهوری اسلامی ایران است، یعنی همین نظامی که به برکت خون شهدا و پیگیری‌های امام (ره) برقرار شده ما امسال سی و هفتمین سالگرد آن را جشن می‌گیریم.

منتجب‌نیا ادامه داد: نظام مجموعه‌‎ای از ساختار و ارکان است که به حکم یک ظرف یعنی قانون اساسی مشخص می‌شود، نظام جمهوری اسلامی مرکب از سه قوه و در راس همه آنها ولایت امر خواهد بود.

وی افزود: این ساختار در قانون اساسی مشخص است و جایگاه وظایف و اختیارات هر کدام توسط قانون اساسی مشخص می‌شود، در این ظرف ارکان نظام قرار می‌گیرد و در قالب نظام باید پیاده شود.

منتجب‌نیا خاطر نشان کرد: اهداف بلند مدت، کوتاه مدت، نقش مردم در نظام جایگاه دین، مذهب ، عقل و خرد و تخصص در نظام از اموری است که در ظرف قانون اساسی شکل می گیرد.

وی گفت: سومین مسئله مسئولان نظام هستند، این‌ها نظام را مدیریت می کنند و از رهبری گرفته تا شخص دوم یعنی رئیس جمهور و پایین‌ترین رده به یک معنا جز نظام هستند، به معنای دیگر متولی و مجری اهداف و آرمان‌های نظام خواهند بود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: وقتی می گوییم نظام جمهوری اسلامی یعنی حفظ قانون اساسی و نقش مردم به این معنا که تاثیرگذاری آرا مردم، مذهب و دین مردم در حکومت اهمیت دارد و نظام متعلق به همه ملت است.

منتجب‌نیا ادامه داد: گرچه نظامی که تاسیس شده از ابتدا درصد اندکی به آن رای ندادند اما حتی آن درصد مالک نظام هستند. نظام متعلق به هیچ شخصیت، گروه ، جناح و حتی متعلق به مسئولان نیست، مسئولان مجریان نظام هستند.

وی گفت: همه افراد دارای هر دین، مذهب، قومیت و نژاد در این کشور و نظام جای دارند و نظام متعلق به همه آن ها است و هیچکس حق ندارد فرد یا گروهی را از نظام خارج کرده و یا اینکه از قطار نظام پیاده کند و یا اینکه نظام را از خود و یا متعلق به وابستگان بداند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه همه ایرانی‌ها صاحب اسلام هستند، گفت: به تعبیر امام (ره) همه ایرانیان ولی نعمت مسئولان هستند.

منتجب نیا با بیان اینکه دو رکن اصلی نظام که در شعار ملت ما بوده جمهوریت و اسلام نظام جمهوری اسلامی است گفت: به این دو مفهوم باید دقت کرد و ضامن جمهوریت نظام حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در صحنه تعیین سرنوشت است.

وی افزود: زمانی جمهوریت نظام ابقا و تقویت می‌شود که اکثریت قاطع مردم پای صندوق رأی حضور داشته باشند و انطباق قوانین و برنامه‌ها با اسلام نیز ضامن اسلامیت نظام است که با تشخیص شورای نگهبان و نه با تصویب خود آنها محقق می‌شود، تشخیص و تفسیر با فقها است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: اگر خدای ناخواسته بر رکن جمهوریت نظام خدشه وارد شود نظام از درون رفته رفته ضعیف می‌شود و پشتوانه مردمی را از دست خواهد داد در این صورت در سطح بین‌المللی و در جهان نظام مشروعیت و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

منتجب نیا تصریح کرد: همانطور که اگر در بعد اسلامیت سیاست و قانونی بر خلاف شرع تصویب و اجرا شود و فرهنگ دینی جای خود را به فرهنگ غیردینی دهد و دین انقلابی جای خود را به دین ارتجاعی بسپارد رفته رفته از درون محتوا فاسد می‌شود.

وی ادامه داد: پس اگر می‌گوییم حفظ نظام واجب است به معنای حفظ قانون اساسی است و اجرای آن به معنای تحقق آرمانهای انقلاب و آرمان‌های مردم که در نظام خلاصه می‌شود، است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: اگر می‌گوییم حفظ نظام  واجب است بدین معناست که این دو رکن اساسی نباید خدشه ببیند از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده را متولی باید بیشتر رعایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.