امیرعبداللهیان:‌ تلاش می‌کنیم مواضع ریاض بر مذاکرات سوریه تاثیر نگذارد

معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد تهران می‌کوشد تا مواضع رژیم سعودی در قبال ایران بر مذاکرات صلح سوریه تاثیر منفی نگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛  "حسین امیر عبدالهیان،" معاون وزیر امور خارجه ایران، که در روسیه به سر می برد ، امروز پنجشنبه با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد:  تهران نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا تصمیم عربستان سعودی مبنی بر قطع رابطه دیپلماتیک با تهران ، بر فرایند مذاکرات صلح سوریه تاثیر منفی نداشته باشد. 


امیر عبداللهیان اظهار داشت: روسیه و ایران در خصوص حل و فصل بحران های سیاسی و اجتماعی خاورمیانه از جمله بحران پنج ساله در سوریه ، دیدگاه های مشترکی دارند. 

وی همچنین تاکید کرد تهران ازتلاش های "استفان دی میستورا،" فرستاده ویژه سازمان ملل، در جهت تضمین مذاکرات سوریه حمایت می کند.
 
امیر عبداللهیان تصریح کرد: ایران به حمایت از سوریه در مقابله با تهدیداتی که این کشور را فرا گرفته اند ، ادامه خواهد داد. 
 ما به حمایت خود در جنبه های مختلف ادامه می دهیم. ایران و روسیه از سوریه در برابر خطرات محافظت می کنند. نشست بعدی مذاکرات سوریه در قالب مذاکرات وین احتمالا یازده فوریه (22 بهمن) برگزار می شود .

وی در عین حال تاکید کرد ایران هنوز دعوت نامه ای در این رابطه دریافت نکرده است. 
معاون وزیر خارجه ایران گفت: تهران درباره مذاکرات آتی داخلی صلح سوریه خوشبین است و آن را گامی در جهت حل مسالمت آمیز مناقشه در ا ین کشور می داند . 

امیر عبداللهیان در عین حال تصریح کرد هنوز توافقی بر سر فهرست گروه های تروریستی فعال در سوریه به دست نیامده است. مسکو و تهران در خصوص راه های حل وفصل مسائل خاورمیانه از جمله سوریه نقطه نظرات و مواضع مشترک دارند و دو طرف از حل و فصل سیاسی مناقشه سوریه دفاع می کنند. 

وی همچنین اعلام کرد در دیدار با مقامات روسی درباره جنبه های سیاسی بازار جهانی نفت گفتگو کرده است. 
معاون وزیر خاجه ایران افزود وضعیت دشوار کنونی بازار نفت و نیز تاثیرات سیاسی احتمالی آن در دستور کار مذاکرات قرار داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار