رئیس حوزه هنری کشور از واگذاری سینما قدس مشهد به حوزه هنری و بازسازی آن در سال آینده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سینما آفریقای مشهد پس از یک دوره 40 روزه بازسازی با حضور مسئولان استانی و کشوری و خیل عظیم مشتاقان فرهنگ و هنر شامگاه دیروز بازگشایی شد.

در این مراسم رئیس حوزه هنری با بیان اینکه مشهد پس از تهران بیشترین تعداد تماشاگران سینما را دارد، گفت: سینما در بازسازی روحیه مردم و افزایش سطح امیدواری آنها به آینده کشور نقش بسزایی ایفا می کند.

محسن مومنی شریف با اشاره به اینکه دو سال پیش سینما آفریقا که متعلق به کمیته امداد بود، به حوزه هنری واگذار شد، گفت: با واگذاری سینما قدس به حوزه هنری امیدواریم سال آینده عملیات بازسازی این سینما نیز انجام شود.

وی تصریح کرد: با مذاکراتی که با بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید صورت گرفته، دستور واگذاری 11 سینما به حوزه هنری صادر شده و در آینده نزدیک 4 سینمای دیگر نیز به آن افزوده می شود.

رئیس حوزه هنری گفت: تاکنون مدیریت 14 سینما به حوزه واگذار شده و تا پایان سال 30 سینما به سینماهای تحت مدیریت حوزه در سراسر کشور اضافه می شود.

مومنی شریف تصریح کرد: بیش از یک سوم سالنهای سینمای کشور که مجموعا 117 سالن می شود، در اختیار حوزه هنری است.
وی به میزان فروش سال گذشته سینماها اشاره کرد و گفت: در مجموع 60 میلیارد تومان فروش سینما در کل کشور، 22 میلیارد از سینماهای زیر مجموعه حوزه هنری فروش داشته ایم.

رئیس حوزه هنری کشور همچنین پردیس سینمایی هویزه را سومین سینمای پرفروش کشور برشمرد و از بهره برداری 3 پردیس سینمایی مراغه، ساحل در اصفهان و سپهر در ساری خبر داد.

*محمد رسول الله، پیام فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است

در این مراسم همچنین رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر امسال بطور کامل در مشهد برگزار می شود، گفت:  امسال 195 فیلم بلند داستانی به جشنواره ارائه شده که نشانگر ظرفیت بالای تولید فیلم در ایران است.

حجت الله ایوبی تاکید کرد: همه بخشهای جشنواره اعم از هنر و تجربه، فیلم اولی و سودای سیمرغ در سه سالن سینمایی مشهد اکران می شود.

وی به فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی اشاره کرد و افزود: این فیلم پیام فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است.

رئیس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: رقابت ایران با برخی شیخ نشینهای بی فرهنگ منطقه رقابت سیاسی نیست، بلکه رقابت دو نگاه و تفکر است؛ نگاهی که فرهنگ و تصویر و رنگ را می فهمد و نگاهی که هیچ یک از اینها را درک نمی کند.

در پایان این مراسم فیلم فاخر و پرمغز محمد رسول الله اکران شد تا سینما آفریقای مشهد به برکت رسول مهربانی ها بیش از گذشته از فرهنگ غنی اسلامی بهره گیرد و به سوی آن پیش رود.

انتهای پیام//گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.