مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه با اشاره به قدمت 350 ساله فرش سنقر و کلیایی گفت: این فرش همواره جزو لیست صادرات فرش کشور قرار دارد.

فرش سنقر همواره جزو لیست صادرات فرش کشور قرار داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قدرت الله احمدی اظهار داشت: ما در دهه 70 سالی 100 هزار متر فرش سنقر را به کشورهای اروپایی صادر می‌کردیم.

 وی تصریح کرد: این فرش نقشه‌های خوب و بنامی از جمله "بازوبندی"، "دارگل" و "بید مجنون" دارد که به فراموشی سپرده شده است که ما در حال احیا و بازسازی آن هستیم.

احمدی با بیان اینکه در شهرستان سنقر چهار هزار خانواده به کار بافت فرش اشتغال دارند، گفت: متاسفانه کار بافندگان فرش سنقر به دلیل نبود سرمایه به کندی پیش می‌رود.

وی فرش سنقر را یکی از برندهای شناخته شده در جهان عنوان کرد و افزود: ویژگی بارز این فرش علاوه بر طرح و نقش‌هایی که دارد به خاطر نوع پشمی است که در آن به کار می‌رود و برای این است که پشم کرمانشاه و مخصوصا سنقر از لحاظ کمی و کیفی بسیار مرغوب است.

مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته طرحی در زمینه بازسازی فرش سنقر و ایجاد سرمایه در گردش برای بافندگان آن تحویل استانداری شده است، گفت: این طرح در کمیته توسعه روستایی و اشتغال استان به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: بانک عامل اعطای تسهیلات طرح صندوق کارآفرینان امید بود که به محض ارائه طرح مصوب به آنها ما ناامید کردند و اعلام کردند که فرش توجیه اقتصادی ندارندو باید فرش را کنار بگذاریم.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.