تعطیلی شلوغ‌ترین بنادر ساحل شرقی آمریکا

در پی اعتصاب هزاران کارگر در نیویورک و نیوجرسی، شلوغ ترین بنادر ساحل شرقی آمریکا تعطیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت: شلوغ ترین بنادر ساحل شرقی آمریکا روز جمعه با اعتصاب هزاران کارگر حمل و نقل در نیویورک و نیوجرسی به تعطیلی کشانده شد.

 نیویورک تایمز نوشت: روند تحویل کالا و خدمات در سراسر منطقه مختل شده است. 

به گفته منابع مطلع، این اعتصاب - پس از عقب افتادن فعالیتهای بندری به علت طوفان هفته گذشته- تاثیراتی حادتر از حد انتظار خواهد داشت و هرچه تعطیلی بنادر بیشتر طول بکشد، پیامدهای آن وسیع تر خواهد بود.

اعتصاب کارگران بارانداز برای بسیاری کارگران در دیگر فعالیتهای بندری غیرمترقبه بود و دلایل آن اقدام هنوز در هاله ای از ابهام است و  حتی برای مقامات  سازمان بنادر نیویورک و نیوجرسی به درستی روشن نیست.

در حالی که مقامات اتحادیه کارگری در بیانیه هایی این اقدام را نتیجه اختلاف کارگران با کمیسیون ساحلی بندرگاه نیویورک توصیف کرده اند، دو مقام مطلع گفتند اعتصاب روز جمعه ممکن است واکنشی به یک تحقیق جزایی فدرال در خصوص رهبران اتحادیه کارگری باشد.

رهبران و اعضای اتحادیه کارگری  در چند سال اخیر هدف تحقیقات متعدد بوده اند. به گفته یک مقام رسمی، که خواست نامش فاش نشود، تحقیقات کنونی توسط کمیسیون ساحلی،اف بی آی و دفتر دادستان آمریکا در نیوجرسی بر  برخی رهبران این اتحادیه متمرکز است.

 با توجه به اینکه بنادر معمولا در روزهای آخر هفته فعال نیستند، سازمان بنادر جمعه شب در پیامی در توئیتر گفت انتظار می رود عملیات عادی از سر گرفته شود. رهبران اتحادیه از کارگران خواستند سفارشات را بپذیرند و به سر کارشان باز گردند.
 
تصاویر کارگران بارانداز که دست از کار کشیده اند و صف طولانی کامیونهایی که منتظر بارگیری اند و کانتینرهایی که در ساحل انباشته شده اند و کشتی هایی که همچنان در دریا منتظرند، در سطح وسیعی کانون توجه عمومی قرار گرفته اند.

تا اواخر دیشب هنوز معلوم نبود چه کسی آن اعتصاب را سازمان دهی کرده و آیا به پایان رسیده است یا نه.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار