مدیر کل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توافقاتی که با سرمایه گذاران هندی انجام شده بخشی از تجهیزات مورد نیاز بندر چابهار با سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری آن ها تامین خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیاوش رضوانی اظهار کرد: تامین اعتبار از سوی بخش خصوصی به همراه سرمایه گذار خارجی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که کار مهندسی ساخت بندر تمام شده باشد، نیاز به گشایش اعتبار و خرید تجهیزات وجود دارد که این پروسه حداقل یک سال و نیم طول خواهد کشید.

وی عنوان کرد: 6 دستگاه کنتری کرین، حدود 13 دستگاه ترانس تینر و دیگر تجهیزات لازم برای جنرال کارگو و فله اختصاص داده می شود که این تجهیزات از سوی بخش خصوصی خریداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای خرید این تجهیزات در حال حاضر در مرحله مذاکره با شرکت های لیبهر آلمان و شرکت ZPMC چین هستیم تصریح کرد: با توجه به اینکه برند ZPMC یک برند چینی اما معتبراست پیش بینی می شود شانس این شرکت برای خرید بیشتر باشد.

رضوانی افزود: بندر شهید رجایی نیز بخشی از تجهیزات مورد نیاز خود را از این شرکت خریداری می کند همچنین در اکثر بنادر دنیا هم برندzpmc توانسته جای پای محکمی برای خود باز کند.

این مسئول گفت: طی چندسال اخیر هندی ها برای بازدید وکارشناسی دائم به چابهار می آمدند که امسال یک تفاهم نامه سرمایه گذاری هند در بندر چابهار به امضای دو کشور رسید که قرار است بر اساس آن قرارداد نهایی طراحی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.