سمنان؛

مشاهده پلنگ ایرانی و توله‌هایش برای نخستین بار در دامغان+ تصاویر

تا پیش از این مستندی از حضور پلنگ در دامغان وجود نداشته و این برای نخستین بار است که از پلنگ در این شهرستان تصویربرداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رئیس اداره محیط زیست دامغان از تصویربرداری از پلنگ ایرانی و توله‌هایش برای نخستین بار در دامغان خبر داد.

 فرامرز اسفندیاری اظهار کرد: یکی از دوربین‌های تله‌ای که در یک نقطه از منطقه شکار ممنوع کوه سفید آرسک در شهرستان دامغان تعبیه شده بود، تصاویر زیبایی از یک پلنگ ایرانی در روز و یک پلنگ و دو توله اش در طول شب به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه جنسیت پلنگی که در روز مقابل دوربین قرار گرفته است کاملا مشخص نیست اما پلنگ با ابهت و بزرگ جثه‌ای است افزود: با توجه به جثه نسبتا بزرگ توله پلنگ‌ها به نطر می‌رسد که توله‌های این پلنگ یک ساله‌اند و پلنگ مادر به‌خوبی از عهده بزرگ کردن توله هایش برآمده است.

رئیس اداره محیط زیست دامغان گفت: تا پیش از این مستندی از حضور پلنگ در دامغان وجود نداشته و این برای نخستین بار است که از پلنگ در این شهرستان تصویربرداری شده است.

اسفندیاری اظهار داشت: ثبت تصاویری از دسته‌های کل و بز وحشی توسط همان دوربین و در همان نقطه نشان دهنده وجود طعمه مناسب برای پلنگ و ثبت تصویر توله پلنگ‌ها در کنار مادر نیز بیان‌گر زادآوری و پوپایی این گونه ارزشمند در منطقه شکار ممنوع کوه سفید آرسک است.

مشاهده پلنگ ایرانی و توله‌هایش برای نخستین بار در دامغان+عکس


مشاهده پلنگ ایرانی و توله‌هایش برای نخستین بار در دامغان+عکس


انتهای پیام/ب


برچسب ها: مشاهده ، پلنگ ، ایرانی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.