آیت الله علیرضا اعرافی ،رئیس جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد : مامی‌توانیم برای آمادگی در لحظه خطر و امدادرسانی طلاب را آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در دیدار مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی قم باید در انجام کارهای محوله نمونه و ممتاز باشند، اظهار کرد: استان قم ویژگی‌هایی دارد که به واسطه آن همه نهادها و ارگان‌ها باید در دو بعد استانی و فرا استانی وظایف خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این تراز علاوه بر حمایت‌های کشوری، در داخل استان نیز باید فکر بلند و همت مضاعف داشت که این ظرفیت در مدیران استانی به ویژه در جمعیت هلال احمر استان قم وجود دارد.

وی بیان کرد : قم ظرفیت بالایی در تولید فکر دارد و در عرصه فعالیت‌های هلال احمر نیز که قلمرو وسیعی را شامل می‌شود باید این بحث‌ها با کمک نهادهای حوزوی پایه‌ریزی و تقویت شود.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه ذات هلال احمر بین‌المللی است افزود: از این نظر مشابهاتی بین هلال احمر و جامعةالمصطفی وجود دارد و تجلی آن این است که در بسیاری از کشورها ما و شما هستیم و این حلقه‌ ارتباطی که می‌تواند زمینه بسیاری از همکاری‌ها را فراهم کند.خانواده‌های غیرایرانی زیادی در حال حاضر زیر پوشش فعالیت‌های جامعةالمصطفی هستند و می‌توان فعالیت‌های هلال احمر را در میان آنان گسترش داد و در ادامه نیز افق‌های جدیدی را برای ادامه ارتباط ترسیم کرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه روحانیت همواره در مسیر انجام فعالیت‌های خیرخواهانه پیشتاز بوده است، اظهار کرد: ما بر این موضوع در جامعةالمصطفی تاکید داریم و در این زمینه به ویژه در بحث آمادگی برای لحظه خطر و امدادرسانی می‌توانیم طلاب را آموزش دهیم.

محمد گل‌فشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این جمعیت در سه حوزه امداد و نجات، داوطلبان و جوانان و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی انجام شده در هلال احمر استان قم ارائه داد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.