رفتار ما در شبکه های اجتماعی نشان دهنده شخصیت حقیقی مان است و هر مطلب یا عکسی که ارسال می کنیم دیگران با دقت روی ما قضاوت می کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از معضلات کلیه جوامع، از غرب و شرق گرفته تا شمال و جنوب، عدم شناخت درست از فرهنگ استفاده از فضای مجازی است.

کلیه جامعه شناسان، چه داخلی و چه خارجی، بر این باورند که بیشتر معضلات جوامع، ناشی از ورود تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی بدون داشتن فرهنگ استفاده از آن است.

اخیرا در غرب، با معرفی شخصیتی به نام بیل، فرهنگ استفاده از فضای مجازی در حال آموزش و گسترش است. در این بسته سعی داریم  نکاتی در رابطه با فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را معرفی کنیم.


1. ویکی پدیا یکی از منابع اصلی پیدا کردن اطلاعات درمورد هر موضوعی است که از آن اطلاعات کافی نداریم. یکی از ویژگی های ویکی پدیا، امکان ویرایش متن توسط کاربران است. کاربر هوشمند کسی است که در صورت مشاهده مطلبی در ویکی پدیا که نیاز به ویرایش دارد، آن را ویرایش می کند و بی اهمیت از کنار آن رد نمی شود.

در فضای مجازی


2. یکی از معضلات فراگیر در جوامع مجازی، به اشتراک گذاشتن بیش از حد عکس های بسیار شخصی در شبکه های اجتماعی است. عکس شما و نامزدتان، تصویر شما در لباس عروس، که کاملا خصوصی است و به کسی ارتباط ندارد. پس بهتر است آن ها را برای خودتان نگه داشته و به اشتراک نگذارید.

در فضای مجازی


3. صداقت یکی از مهم ترین موضوعات زندگی در جوامع بشری است. به همین دلیل " بیل " هیچ گاه آخرین آنلاین (last seen) خود را پنهان نمی کند و به دیگران این امکان را می دهد که بدانند او نمی خواهد پاسخشان را بدهد.

در فضای مجازی

4. نباید برای مسائل کاری با منزل افراد تماس گرفت مگر این که مورد اضطراری پیش آمده باشد. اگر برای مورد کاری با منزل کسی تماس گرفتید ابتدا از صمیم قلب از همکار و همسرش به خاطر این مزاحمت معذرت خواهی کنید.

در فضای مجازی

5. "بیل" ورزشکار است، او به باشگاه می رود و هیچگاه 1 میلیون عکس سلفی از خودش جلوی آینه باشگاه با دمبل های مختلف نمی گیرد که فقط آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. به جای این کارها روی تمریناتش تمرکز می کند. سعی کنید مثل وی باشید.

در فضای مجازی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۳۸ ۰۵ دی ۱۳۹۶
بابا مدیری گل من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
قشنگ بود