رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امر به معروف را به عنوان یک فریضه واجب برشمرد، گفت : در شرایط فعلی این امر مهم جهادی در مقابل جنگ نرم و منکرات جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حجت الاسلام سید رضا تقوی روز شنبه در همایش امر به معروف و نهی ازمنکر، فجر انقلاب اسلامی و طلوع ارزش ها در سمنان با بیان اینکه  اجرایی شدن قانون امر به معروف در در دوره های مختلف مهجور واقع شده ، افزود : ریشه های این قوانین از  دین اسلام برگرفته شده و باید در جامعه اسلامی به شکل قانون مند تری اجرایی شود.

وی ،قانون امر به معروف را حامی تمام مسئولین در سازمان ها دانست و گفت : قانون امر به معروف ابزاری برای دخالت در امور دستگاه ها نیست و نباید از اجرایی شدن آن ترس و وحشت داشت.

حجت الاسلام تقوی  با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ستاد امر به معروف به دوش مردم است ، تصریح کرد : نگاه مردم نسبت به انجام این امر مهم و جامعه ساز باید تغییر و اصلاح شود.

 رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حیات سایر احکام را تحقق امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد واظهار داشت : این فریضه الهی همانند سایر احکام دینی امری واجب است که باید برای شناسایی ابعاد آن به اقشار مختلف برنامه ریزی شود.

وی راه حل کاستی ها در این بخش را  برنامه ریزی و انجام  روش های درست خاطر نشان کرد و گفت : احیا قانون امر به معروف عملکردی دردسر ساز ندارد اگر با روش های شایسته و در نظر گرفتن شخصیت و شآن اشخاص انجام گیرد.

حجت الاسلام سید رضا تقوی ، آزادی مطلق را بستری برای ایجاد ناهنجاری های اجتماعی عنوان کرد و گفت : اینکه امر به معروف جلوی آزادی مردم را می گیرد، باور غلط و اشتباهی است، آزادی  فردی ،مدنی و سیاسی زمانی معنا پیدا می کند که در چهار چوب قوانین و رعایت حقوق دیگران صورت پذیرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به ضرورت رفع بیکاری و کاهش آسیب های آن در جامعه تاکید کرد و افزود : زیبا ترین معروف فراهم کردن بستر های لازم ، فرصت  سرمایه گذاری، کار آفرینی و اشتغال زایی  برای مردم است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.