بندرعباس؛

جابجایی بیش از ۴ میلیون تن محموله در راه آهن

مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: در ۱۰ ماه امسال بیش از ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تن محموله نفتی و غیرنفتی در راه آهن هرمزگان جابجا شده است.

وی گفت: حمل بار در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا کنون در راه آهن هرمزگان در خصوص تناژ ۶۲ درصد و همچنین تعداد واگن ۶۳ درصد افزایش یافته است

مدیر کل راه آهن هرمزگان در این مدت ۶۸ هزار و ۷۳۵ تن کالاهای ترانزیتی به وسیله بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن بارگیری و ۹۹۵ هزارو ۶۸۵ تن کالا از بیش از۱۶ و ۵۰۰ دستگاه واگن تخلیه شده است.

پورفخری با اشاره به افزایش ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری افزود: امسال تخلیه و بارگیری از ۴۴ هزار TEU پارسال به ۴۵۸۱۱ TEU امسال رسیده است.

وی با اشاره به  توسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی گفت: امسال سهم جابجایی بار از طریق حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ۲۳ درصد است.

مدیر کل راه آهن افزود: در این مدت همچنین یک میلیون و۶۴ هزار و ۴۲۰ تن کالای بوسیله ۱۹ هزار و ۱۱۶ دستگاه واگن ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در تعداد واگن  ۱ و ۷ دهم برابر و در زمینه تناژ بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

پور فخری گفت: گوگرد، پنبه، مواد معدنی، کانتینر و مواد فله از مهمترین کالاهای ترانزیت شده به کشورهای آسیای میانه (ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان) به سمت مرز سرخس است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.