فرماندار شهرستان خوی گفت: ثبت آیین بزرگداشت شمس تبریزی مسیر توسعه گردشگری و معرفی جاذبه های متعدد خوی به گردشگران داخلی را باز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حسین سیوانی در نشست با اعضای هیات مدیره تولیت شمس تبریزی افزود: ثبت آیین بزرگداشت شمس تبریزی و ثبت یک روز و تدوین برنامه های نکوداشت هفته شمس تبریزی در تقویم جشنواره ها و رویدادهای ملی استان کار ارزشمندی بود که انجام شد.

وی بیان کرد: این کار با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه قابلیت های فرهنگی و گردشگری شهرستان خوی با پیشنهاد تولیت شمس تبریزی و تصویب سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور اتفاق افتاده است.

فرماندار خوی اظهار کرد: با ثبت این روز در تقویم رویدادهای فرهنگی و گردشگری کشور مسئولیت مردم و مسئولان شهرستان در برگزاری هر چه بهتر این آیین دو چندان شده است.

وی افزود: انتظار بر این است که مدیران و مردم شهرستان خوی با موسسه تولیت شمس تبریزی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

سیوانی اصل اضافه کرد: روی آوردن گردشگران به منطقه می تواند در شکوفایی اقتصاد شهر و منطقه و نیز اشتغالزایی مردم بسیار موثر باشد.

وی وجود مقبره عارف بزرگ ایران شمس تبریزی در خوی را سمبلی از معنویت و عظمت این شهرستان دانست و اظهار کرد: با استفاده از این ظرفیت می توانیم توانمندی های خوی را معرفی کرده و گام های موثری را در جذب گردشگر برداریم.

وی بیان کرد: شمس الدین محمد بن ملک داد تبریزی از شگرف ترین ستاره های آسمان عرفان و ادب پارسی است که معرفی آن عارف نامی ایران زمین و شناساندن ابعاد شخصیتی و تلاش در به تصویر کشیدن اندیشه های والای او در قالب برنامه های فرهنگی و هنری موجب جلب توجه عاشقان و علاقمندان به شهرستان خوی و مزار شمس تبریزی می شود.

سیدفتاح کبیری رئیس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی نیز در این نشست با اشاره به موفقیت شهرستان خوی در برگزاری برنامه های ویژه بزرگداشت شمس تبریزی در سال های گذشته گفت: هفتم مهرماه به عنوان روز بزرگداشت شمس تبریزی ثبت شده و ابتکار عمل تولیت شمس تبریزی در برگزاری برنامه یک هفته ای با عنوان هفته نکوداشت شمس تبریزی و اعلام آن در سطح بین المللی و ملی، گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را در این ایام به شهر خوی سرازیر کرده است.

 مقبره شمس الدین محمد بن ملک داد تبریزی معروف به شمس تبریزی در منطقه ای به نام محله امامزاده شهر خوی قرار گرفته است.

این مقبره در اوایل قرن دهم هجری توسط شاه اسماعیل صفوی بنا شده و بنای یادمان بر سر مزار آن عارف نامی کشور به برج شمس تبریزی مشهور است.

شهرستان خوی در 134 کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی واقع است و آثار و جاذبه های تاریخی متعدد چون، بازار قدیمی، مساجد مطلب خان، سیدالشهداء، دروازه سنگی و بارگاه شمس تبریزی و پویای ولی را در خود جای داده است


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.