پژوهش های انجام شده نشان داده 22 کشور آفریقایی، پیشرفتهای قابل توجهی در زمینه زیرساختها، استانداردهای زندگی و درآمد داشته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «صدای آمریکا،» مطالعات جدید در مورد آفریقا حاکی از توسعه جاده ها، شبکه های برق، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی، زیرساختهای لازم  و در نهایت کاهش فقر و اشتغال در قاره سیاه است.

در این تحقیقات که به وسیله یک شرکت غیر دولتی به نام «آفروبارومتر» انجام شده آمده است: بیش از 20 کشور آفریقایی با حمایت فعال دولت، در شرایط رو به توسعه و پیشرفت اقتصادی قرار دارند. 

بررسی ها در خصوص 33 کشور آفریقایی و مصاحبه از 53 هزار شهروند در سراسر قاره سیاه  نشان داده که 22 کشور، پیشرفتهای قابل توجهی در زمینه زیرساختها، استانداردهای زندگی از قبیل آب آشامیدنی، غذا، سوخت، مراقبتهای بهداشتی، و درآمد داشته اند.

«رابرت مات» مشاور ارشد این موسسه غیردولتی و استاد دانشگاه کیپ تاون در این مورد می گوید: به طور کلی سطح فقر در مناطق شهری کاهش یافته و بیشتر مردم تحت آموزشهای متوسطه و عالی قرار دارند. همچنین در مناطق روستایی مردم از شرایط نسبی رفاه برخوردار هستند ؛ اما بهبود این وضع نیازمند توجه و اقدامات بیشتر دولت است.

همچنین به گفته «مات»، بیشتر پیشرفتهای زیرساختی، آموزشی و بهداشتی در کشورهای شمال آفریقا صورت گرفته است. این کشورها از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ نفت در آفریقا هستند و درآمد نفتی آنها به خوبی در عرصه آموزش، بهداشت، فاضلاب، برق و ...اعمال شده است. 

کشورهای حوزه صحرای مرکزی آفریقا نیز تا حدودی در زمینه زیرساختها پیشرفت داشته اند. موزامبیک، بنین و لیبریا در میان پنج مورد از فقیرترین کشورهای آفریقا قرار داشتند که از سال 2002 تاکنون رشد فوق العاده ای در حوزه بهداشت و خاموش کردن آتش درگیریهای داخلی را تجربه کرده اند.

زامبیا، غنا، نامیبیا، زیمبابوه و آفریقای جنوبی از دیگر کشورهای آفریقایی هستند که عمده پیشرفت آنها در زمینه رفاه اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار