دریادرمانی بیماری های روماتیسمی را بهبود می بخشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ طباطبایی متخصص طب ایرانی- اسلامی بابیان اینکه دریا درمانی در درمان بیماران روماتیسمی و روماتولوژی تاثیر دارد، گفت: داخل شدن در دریا،‌ ابتدا باعث انقباض رگ‌های خونی در سطح بدن می‌شود و سپس انبساط رگ‌ها شروع و دستگاه گوارش و تنفس تحریک شده و سرانجام، افراد احساس بهتری پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد : دریا درمانی یا «تالا سوتراپی» تنها به شنا کردن محدود نمی‌شود، بلکه به چیز‌هایی که در سطح، زیر و پیرامون دریا نیز وجود ندارند، مربوط می‌شود این شیوه درمانی، اشکال گوناگونی را به خود می‌گیرد که شامل دوش گرفتن و پاشیدن آب گرم دریا، گذاشتن رسوب‌های دریایی و ماسه درمانی یا استشمام بخارات دریایی است.

وی ادامه داد: افرادی که درد های عضلانی و ماهیچه ای دارند ورود در آب دریا سبب انبساط عضلات ماهیچه ها شده و بیماری های روماتیسمی، روماتولوژی و درد های مفصلی را بهبود می بخشد.

طباطبایی با بیان اینکه استفاده از آفتاب هم یکی از ویژگی‌های مهم دریا درمانی است، افزود: ماسه درمانی و آفتاب درمانی سبب افزایش دمای بدن شده و حرکت خون را تسریع میکند و سبب می شود که سلول هایی که ضد درد هستند در موضع درد قرار گرفته و سبب تسکین عضلات و ماهیچه ها شوند.

وی بیان کرد : در حقیقت بخشی از دریا درمانی، تغییر در الگوی زندگی است که در پی رهایی فرد از استرس های زندگی مدرن بوده و فرد را در اقیانوسی از نور خورشید دریایی و ذرات دریا که در هوا شناورند رها می سازد. این ذرات به بخش‌های عمیق تر دستگاه تنفسی وارد شده و در حبابچه های ریوی اثرات خود را نشان می دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.