عضو کمیسیون‌‌‌‌ اصل نود‌ گفت: اگر هزینه‌های انتخاباتی از راههای ناسالم تامین شود،کاندیدای انتخاباتی را وابسته می‌کند.

رسایی:

حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات گفت: هزینه‌های انتخاباتی نباید از بیت‌المال باشد اما شاید افرادی باشند که به واسطه روابطی که دارند، سوءاستفاده‌هایی هم بکنند.

وی در ادامه بیان کرد: گاهی برخی افراد از اموال عمومی و دولتی که در اختیار دارند در جهت تبلیغات برای کاندیدای مورد نظر خود استفاده می‌کنند که مراکز قانونی و نظارتی در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، با آنها برخورد می‌کنند.

رسایی تاکید کرد: هزینه‌های انتخاباتی باید از هزینه‌های غیر دولتی و غیرمربوط به منافع عمومی باشد، حتی هزینه‌های شخصی هم باید از یک منبع پاک، درست و قابل دفاع باشد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: اگر هزینه‌های انتخاباتی از راههای ناسالم تامین شود، طبیعتا کاندیدای انتخاباتی را وابسته می‌کند و کسی هم که دهانش به این گونه رفتارها شیرین باشد و با چنین هزینه‌هایی وارد مجلس شود، استقلال رای ندارد.

وی در ادامه در رابطه با مبلغ هزینه‌های انتخاباتی خود در دوره هشتم و نهم نیز بیان کرد: هزینه انتخاباتی بنده در دوره نهم 25 میلیون بوده و در دوره‌ی هشتم پانزده‌ میلیون تومان بود که مستقیم از منابع خودم هزینه کرده بودم. آن موقع یکی از مسئولین دولتی به من پیشنهاد کمک دادند که من قبول نکردم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار