رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با فراست و تیزهوشی خود انقلاب اسلامی را از میان جریان‌های مزاحم عبور دادند.

امام خمینی (ره) با فراست خود انقلاب اسلامی را از میان جریان‌های مزاحم عبور دادندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه 12 بهمن‌ماه) بهارستان ضمن تبرک آغاز ایام الله فجر گفت: در چنین روز بسیار فرخنده‌ای امام (قدس) با ورود به ایران و با قدوم مبارکشان تحولی بنیادین در فکر و روشی که ملت ایران باید طی کند، به وجود آورد و با تیزهوشی و فراست در ظرف 10 روز انقلاب را از میان جریان‌های مزاحم عبور داد.

وی افزود: ایشان اراده ملت ایران در 22 بهمن را در مقابل آمریکا و دشمنان انقلاب محقق کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

لاریجانی اظهار داشت: حرکتی را که امام با ورودشان به ایران آن را تلالو بخشید اولین مسئله‌اش آگاه کردن قدرت امت اسلامی نسبت به ظرفیتی که در خودش وجود دارد که این امری بود که مورد غفلت بود و مسلمانان در کشورهای مختلف در جزیره‌های مجزا از هم قرار داشتند و به حال یکدیگر دلسوزی نداشتند و امام این وحدت امت اسلامی را به عنوان یک حقیقت بزرگ در انقلاب اسلامی پابرجا کرد.

لاریجانی با بیان اینکه امام همیشه در بیاناتشان در وحدت امت اسلامی تاکید می‌کردند، تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهدیم که جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی اعم از ابرقدرت‌ها و برخی از کشورهای دورافتاده در منطقه درست در مقابل فکر امام دنبال تفرقه امت اسلامی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کشورها با ورود و حمایتی که از جریانات تروریستی و تکفیری کردند، باعث بهم پاشیدگی در بخش‌هایی از امت اسلامی شدند.

وی تاکید کرد: ما امروز بیشتر نیازمند هستیم که به اهداف بلند امام (قدس) باز توجه داشته باشیم، تمرکز کنیم و بدانیم که محور اصلی اقتدار انقلاب اسلامی در وحدت امت اسلامی است و پرچمدار همین فکر شویم.

لاریجانی اظهار داشت: مقوله دوم این بود که امام مقوله جهاد را در متن زندگی مسلمانان روشن کردند و با براق نمودن این مقوله، تحول بنیادی در کل امت اسلامی به وجود آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد یک امر مهم در اسلام بود که اگر کسی از آن غفلت می‌کرد، باعث عقب‌افتادگی امت اسلامی می‌شد و در روایت‌های متعدد این مفهوم را داریم که اگر امتی از جهاد دست بکشد، لباس خاری و ذلت بر آن امت پوشانده می‌شود.

وی با بیان اینکه امام این مفهوم را زنده کرد، اذعان داشت: جوانان زیادی در کشور ما آماده شدند با این خصوصیت جهادی در مقابل ضدانقلاب ایستادگی کردند که اگر این روحیه زنده نمی‌شد، به سادگی نمی‌شد در مقابل این توطئه‌ها پیروز شد.

لاریجانی تصریح کرد: در زمان جنگ با همین مولفه احیاگر بود که انقلاب اسلامی توانست در مقابل جبهه همه کشورها که در مقابل ایران در جنگ 8 ساله بودند، سرافراز شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوادث دیگر نیز همین‌طور بود گفت: امروز هم این روحیه انقلابی و جهادی موضوعی اساسی باید بین مسلمانان باشد، هم توجه به وحدت امت اسلامی و هم احیای جهاد و فکر انقلابی دو مولفه مهم برای پیشبرد افکار امام قدس سره الشریف خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز ما مهمان عزیزی داریم، بیان داشت: سردار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و همکارانشان مهمان خانه ملت هستند که همین عزیزان نمونه‌ تربیت شدگان مدرسه امام خمینی (ره) هستند.

لاریجانی افزود: این افراد تفکر جهادی و انقلابی را زنده نگهداشتند و در عملیاتی که اخیرا داشتند در مقابل نفوذ دزدان دریایی به آبهای کشور اسلامی با رفتار به موقع و سنجیده خودشان اقتدار و صلابت نیروهای فداکار را دریای سپاه پاسداران را نشان دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه همیشه چشمانی بینا برای صیانت از مرزهای آبی کشور هستند، اظهار داشت: امروز این عزیزان را دعوت کردیم که در قبال فداکاری که داشتند و به موقع و سنجیده عمل کردند، تقدیر شایسته‌ای از ایشان در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: من خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت برادر عزیزم و شجاعمان آقای فدوی و همکارانشان و از ایشان دعوت می‌کنم که اگر توضیحاتی دارند، ارائه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار