بندرعباس؛

ترانزیت بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰هزارتن کالا از مرز بندرعباس

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان گفت: در مدت ۱۰ ماه امسال ۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۴۵۶ تن کالا از مرز بندرعباس ترانزیت شده است.

وی گفت: در این مدت بیش از یک میلیون و ۴ هزارتن کالا از مرز بندرعباس خارج و به سایر کشورها بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس ترانزیت شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان افزود : این میزان جا به جایی کالا موجب شده است تا بندرعباس از بین ۲۲ مرز زمینی و ۱۰ مرز آبی کشور فعال ترین مرز ترانزیتی انتخاب شود .

مجرد بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی ، پنبه و مواد غذایی برشمرد.

وی میزان تناژ کالاهای ترانزیتی در کل کشور را از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۰۲ تن کالا عنوان کرد و افزود : مرزهای بندرعباس ، بندر امام ، پرویزخان ، باشماق و لطف آباد بیشترین جابه جای کالاهای ترانزیتی را در این مدت برعهده داشتند.

دیگر مرزهای فعال در زمینه ورود کالا را پرویزخان ، بازرگان ، باشماق و سرخس نام برد که بعد از بندرعباس در جایگاه دوم تا پنجم ترانزیت در کشور قرار دارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان گفت: کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی از مرز بندرعباس و استان هرمزگان می گذرد و قاره آسیا را به اروپا متصل می کند.

نیازهای مواد اولیه کشورهای ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه از طریق کریدور جنوب به شمال فراهم می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.