با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي و به مناسبت گراميداشت دهه فجر كشور اولين هتل پنج ستاره و مجموعه پارك آبی سمنان افتتاح می شود.


به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیر كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری برتر استان از جمله بسطام و خرقان، رونمایی از كتاب فرهنگ واژگان فارسی به سمنانی و افتتاح پارك آبی و هتل پنج ستاره در سمنان از برنامه های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی كشور به استان سمنان است.

مدیر كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینكه این سفر در روز پنج شنبه پانزدهم بهمن ماه انجام می‌شود، افزود: عملیات اجرایی هتل و پارك آبی سمنان از سال 1391 در زمینی به مساحت حدود 15 هزار متر مربع، در شش طبقه و با اعتبار 700 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: در این مجموعه، چهار سالن برگزاری همایش و مراسم با ظرفیت چهار هزار نفر و 55 اتاق و هشت سوئیت، رستوران ایرانی و فرنگی، کافی شاپ و سینمای پنج بعدی، در هتل و مجموعه تفریحی پارک آبی وجود دارد.

وی گفت: مجموعه پارک آبی سمنان نیز دارای استخر کودکان، رودخانه آرام، چاله فضایی، استخر موج، سرسره کند و تند، سونا، جکوزی و رستوران و دارای بزرگترین بومرنگ استخر آبی در آسیا است كه در منتهی‏الیه پارک 17 شهریور سمنان واقع شده است.

بیدختی در رابطه با مراسم رونمایی از كتاب فرهنگ واژگان فارسی به سمنانی گفت: این كتاب توسط "ذبیح ا... وزیری" نویسنده و پژوهشگر سمنانی منتشر شده است.

وی با اشاره به ثبت زبان سمنانی در فهرست میراث معنوی كشور گفت: این پرونده با عنوان "سمنی زفون"(زبان سمنانی) در فهرست میراث معنوی كشور به ثبت رسیده است و كتاب فرهنگ واژگان فارسی به سمنانی نیز به همین مناسبت منتشر شده است.

مدیر كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینكه مراسم رونمایی از این كتاب پس از افتتاح هتل پنج ستاره و در این مركز اقامتی – تفریحی برگزار می شود، افزود: این كتاب شامل گنجینه‌ای از واژه‌ها و اصطلاحات فارسی به زبان سمنانی است كه در دو جلد و با حمایت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان منتشر شده است.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.