معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از کاهش ۱۲ درصدی جرائم مربوط به خشونت در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ یوسف خدادادی در جلسه بررسی جرائم اولویت‌دار استان اردبیل با اشاره به وضعیت جرایم و آسیب‌های استان اردبیل اظهار داشت: در اثر برنامه‌ریزی و همکاری و تعامل همه‌جانبه شاهد کاهش جرائم و ورودی دادگستری در ده ماهه سال 94 در مقایسه با 10 ماهه سال گذشته بودیم.

وی تصریح کرد: براساس آمار سیستم c.m.s‌ دادگستری استان با اجرای راهکارهای پیشگیرانه در مجموع پرونده‌های کیفری در مقایسه 10 ماهه سال 94 با مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش و در مورد جرایم مربوط به خشونت 12درصد کاهش داریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از جمله برنامه‌های پیشگیرانه از جرائم را در استان برگزاری دوره‌های مهارت ارتباطی در اکثر ادارات برای کارکنان و خانواده‌های آنها، رانندگان تاکسی و خط واحد، زندانیان مرتکب جرائم خشن در زندان، برگزاری جلسات مختلف در محافل علمی و عمومی ، برگزاری نشست‌ها و همایش ملی پیشگیری از خشونت در استان، برنامه‌های صدا و سیما، اقدامات مؤثر نیروی انتظامی و دادسراها و محاکم در زمینه مرتکبان جرائم خشن عنوان کرد.

خدادادی مجموع ورودی پرونده‌های کیفری در 10 ماهه سال 93 را 56 هزار فقره و 10 ماهه سال 94 را 52 هزار فقره و مجموع پرونده‌های مربوط به خشونت در 10 ماهه سال 93 را 23 هزار فقره و در 10 ماهه سال 94 23 هزار فقره اعلام کرد.

وی کاهش جرم در استان را نتیجه برنامه‌ریزی، مدیریت صحیح و تعامل و همکاری تمامی نهادها دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود تا تمامی این برنامه‌ها در سطح استان تداوم و استمرار یابد تا بیش از گذشته شاهد کاهش جرائم و پرونه‌ها در استان باشیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، جرائم ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.