رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: الگوهای تغذیه‌ای نامناسب در خانواده‌ها و استفاده از مواد غذایی پرکالری و چرب، از عوامل مهم چاقی دانش‌آموزان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهنام اسماعیلی، با اشاره به این که بیشتر دانش‌آموزان اوقات فراغت خود را صرف استفاده از فضاهای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند افزود: همین مسئله موجب کم تحرکی، افزایش وزن و ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی در آن‌ها می‌شود.

وی گفت: در این راستا دوره آموزشی 16 ساعته ویژه کارشناسان، مدیران مدارس و مراقبین سلامت با عنوان عوامل خطرساز و پیشگیری کننده از بیماری‌های قلبی و عروقی در مناطق 17 گانه استان برگزار می شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، با اشاره به کمبود حدود 110 مراقب سلامت در مدارس استان افزود: در راستای افزایش آگاهی دانش‌آموزان و اولیا از مدیران مدارس خواسته شده که بخشی از کلاس‌های آموزش خانواده را به موضوع اضافه وزن و خطرات آن اختصاص دهند.

اسماعیلی با بیان انجام معاینات مقدماتی و غربالگری دانش‌آموزان توسط مراقبین سلامت و پرسنل مراکز بهداشتی درمانی، در مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح حدود 83 هزار دانش‌آموز استان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.