کرمانشاه؛

تالاب هشیلان سالانه میزبان 3 هزار پرنده مهاجر است

به گفته کارشناس تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، 12گونه ماهی در تالاب هشیلان وجود داردکه سگ ماهی کیابی گونه بومی تالاب است.

تالاب هشیلان سالانه میزبان 3 هزار پرنده مهاجر است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جمال رحمانی ادامه داد:250 تالاب در کشور وجود دارد که 22 مورد آنها عضو کنوانسیون جهانی رامسر هستند.

وی افزود: تالاب‌ها متنوع‌ترین گونه‌های زیستی را دارند و در انواع مختلفی از جمله لجن زار، تورب زار، دارای آب شیرین، دارای آب شور و ... دسته‌بندی می‌شوند.

رحمانی  ادامه داد: جنس تالاب هشیلان از نوع تورب‌زار است که از تجزیه ناقص کربن ایجاد می‌شود، این تالاب از 110 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است.

رحمانی به گونه‌های جانوری این تالاب هم اشاره کرد و افزود: انواع پستانداران از جمله گرگ، شغال، روباه، سمور و کل و بز و انواع پرندگان از جمله مرغابی سانان، حواصیل، چنگر و پرندگان شکارچی در حاشیه این تالاب زیست می‌کنند.

به گفته وی، تالاب هشیلان سالانه میزبان سه هزار پرنده مهاجر است. در گذشته سگ آبی هم در تالاب دیده می‌شد که از سال 87 تاکنون بدلیل خشکسالی مشاهده نشده است.

 90 درصد آب هشیلان از سراب سبزعلی تامین می‌شود.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.