برخلاف روند همیشگی، با کاهش بهای نفت، بهای جهانی طلا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وبسایت «ماینینگ،» بهای طلا روز دوشنبه در بورس نیویورک برای تحویل در ماه آوریل به 1130 دلار در هر اونس رسید که افزایش 7.5 درصدی را نشان می دهد. در برابر، بهای نفت با 6.4 درصد سقوط به بشکه ای 31.47 دلار رسید.

نفت و طلا همواره با یکدیگر فراز و نشیب داشته اند. عقل سلیم می گوید افزایش بهای نفت تورم را افزایش می دهد و با این کار، تقاضا برای طلا بالا می رود. از سال 1970 نسبت میانگین میان این دو – اینکه چند بشکه نفت را می توان با یک اونس طلا خرید – نزدیک به 15 بود. 

از میانگین 33.2 در ژانویه، امروز این نسبت کمابیش به 36 به 1 افزایش یافت و این میزانی است که حتی در اوج بحران نفت در سال 1973 دیده نشده بود (در ژوئن آن سال با یک اونس طلا می شد 38.8 بشکه نفت خرید).

در آن زمان، هم نفت و هم طلا گران شده بود. در سال 1973 بهای میانگین نفت بشکه ای 75.4 دلار و طلا اونسی 97 دلار بود. در سال 1974 بهای نفت کمابیش دو برابر شد و طلا به اونسی 154 دلار رسید. 

امروز رابطه میان نفت و طلا بیشتر تابع افت چشمگیر بهای نفت خام است تا استواری بهای طلا. از این رو، هستند افراد انگشت شماری که باور دارند نفت و طلا با بهای کنونی که دارند بیش از اندازه ارزش گذاری شده اند؛ پس، افزایش دیگری هماهنگ با هم، دور از دسترس نخواهد بود. 

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار