عضو هیأت مدیره خانه معدن ایران با انتقاد از رقابت منفی در حوزه صادرات گفت: صادرکنندگان با رقابت منفی به کاهش قیمت‌های خود پرداخته و برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود یک تشکل ایجاد شود.

رقابت منفی در حوزه صادرات تهدیدی برای اقتصاد کشوربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام شکوری عضو هیأت مدیره خانه معدن ایران صبح امروز در نشست خبری با اشاره به سفر تیم اقتصادی به همراه رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه گفت: خوشبختانه در این سفر بخش خصوصی حضور پررنگی داشت و با این سفر فصل جدیدی در توسعه اقتصادی کشور ایجاد شد.

وی افزود: کشورهای اروپایی علاقمند به سرمایه‌گذاری در بازار ایران هستند اما اراده کشور به انتقال تکنولوژی و کار مشترک و نگاه صادراتی با توجه به موقعیت استراتژیک ایران است.

شکوری تصریح کرد: اگر امروز نتوانستیم توفیق مناسبی در بازارهای جهانی به دست آوریم به این دلیل است که زیرساخت‌ها فراهم نبوده ضمن اینکه نگاه به صادرات جامع و کامل نیست.

وی افزود: در شرایط جدید نوع همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی فقط جذب سرمایه نیست چرا که در بسیاری از موارد مشکل ما فروش است و نتوانسته‌ایم در بازارهای جهانی موفق عمل کنیم که در این شرایط می‌توان از ظرفیت کشورهای خارجی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در بخش سنگ کشور ترکیه 2 میلیارد و 200 میلیون دلار سالانه صادرات انجام می‌دهد در حالی که صادرات ما تنها 175 میلیون دلار است و دلیل آن عدم بازاریابی مناسب ما است.

شکوری از رقابت منفی در حوزه صادرات انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این رقابت منفی موجب آسیب جدی به اقتصاد است و ما برای رفع این مشکل پیشنهاد ایجاد یک کنسرسیوم را داریم تا منافع صادرکنندگان تأمین شود.

انتهای پیام/





 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار