معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : طبق بررسی های ثبت احوال کشور استان هرمزگان در ۵ ماه ابتدای سال موفق به کسب رتبه نخست با افزایش ۶ درصدی زاد و ولد به تناسب جمعیت خود در کشور شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ؛میرزاده اظهار داشت : در ۹ ماه امسال میزان مرگ و میر کودکان ، ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است .

وی افزود: با توجه به وضعیت مهاجر پذیری استان و همجواری به سه استان سیستان و بلوچستان ، جنوب کرمان و فارس که جمعیت ۵۰ هزار نفری شناوری را در استان تشکیل می دهند مخاطرات زیادی را برای مادران باردار به همراه خواهد داشت .

میرزاده در خصوص افزایش آگاهی و مهارت در دوران بارداری گفت : آموزش های لازم قبل از زایمان باعث آمادگی مادر باردار برای زایمان و ارتقای سلامت وی می شود .

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ۱۲ شبکه بهداشت و ۲ مرکز توسعه سلامت و با پوشش صد درصدی خدمات در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و خانه های بهداشت ، با اجرای بسته های بهداشتی در برنامه تحول نظام سلامت گام مهمی در ارتقاء سطح سلامت مردم استان در حوزه بهداشت برداشته است .

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.