نبود گمرک و کنترل نکردن دروازه های ورود بازی های رایانه ای می تواند مشکلات مختلفی از نظر فرهنگی و اقتصادی در کشور به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازی های رایانه ای در میان افراد جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است اما حضور پر رنگ بازی های غیرمجاز خارجی در میان مردم می تواند آسیب های جدی به اقتصاد کشور و بازی سازان وارد کند؛ بازی هایی که شاید در نگاه اول صرفا سرگرمی محسوب شود اما نمی دانیم با استفاده مکرر آنها چه تاثیراتی بر کشور و جامعه اطراف خود خواهیم گذاشت.


نبود گمرک برای بازی های رایانه ای دردسرساز شد


ما در این گزارش قصد داریم راه حل های مبارزه با حضور پر رنگ و جنجالی این بازی ها در کشور را برایتان بازگو کنیم.

در همین راستا هادی کافی مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در گفتگو با خبرنگار گروه اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : ورود بازی های رایانه ای در زندگی روزمره افراد دنیا به حدو 4 دهه گذشته مربوط است که کشور آمریکا در این مدت پیشتاز ساخت و انتشار این بازی ها بوده به همین دلیل تا کنون تلاش کرده تا این نرم افزارهای سرگرم کننده را در دنیا گسترش دهد و بازار بازی های رایانه ای را در انحصار خود بگیرد.


نبود گمرک برای بازی های رایانه ای دردسرساز شد


وی افزود: ایران نیز حدود یک دهه است که به این وارد این عرصه شده و از زمانی که ابزار و کنترل های بازی های مجازی در دسترس کاربران قرار گرفته کشور ما در رده مصرف کننده این بازی ها جایگاهی چشمگیر را به خود اختصاص داده ایم.

کافی اظهار داشت: با رعایت نکردن قانون کپی رایت شاید ظاهرا با قیمت پایین یا رایگان نرم افزارهای مورد نیاز خود را دریافت کنیم و سود خوبی هم کرده باشیم اما نبود کنترل بر روی ورود و دریافت این بازی ها موجب می شود بازی های غیر مجاز با بازی های تایید شده در دسترس همگان قرار گیرد و همچنین نسبت بین کیفیت و قیمت بازار رقابت نیز دچار اختلال می شود.



نبود گمرک برای بازی های رایانه ای دردسرساز شد


وی تصریح کرد:یکی از دلایل حضور پر رنگ این بازی ها درکشور مربوط به دروازه های ورودی آنها است زیرا این نرم افزار ها به راحتی دانلود یا کپی می شوند گمرکی هم وجود ندارند تا آنها را کنترل کند؛ کیفیت بالا و انیمیشن قوی که موجب جذب بیش از پیش مخاطب می شود رانیز می توان دومین علت دانست.

کافی راه حل های مقابله با این معضل را بسیار متنوع دانست و عنوان کرد: آگاهی اولین راه حلی است که خانواده ها باید از آن مطلع باشند مثلا باید بدانند که +18 یا +7 و هلوگرامی که روی پک ثبت شده با یک رده بندی مشخص در بازار عرضه می شود تا هر کاربری از نرم افزار مخصوص خود استفاده کند.


 
نبود گمرک برای بازی های رایانه ای دردسرساز شد


وی افزود: جایگزین کردن یک بازی غیر مجاز با یک نرم افزار تولید داخلی برای کاربران می تواند یکی دیگر از راحل های مبارزه با حضور بازی های غیر مجاز محسوب شود و همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی می تواند کمک بسزایی در افزایش فروش و ایجاد انگیزه در بازی سازان کند.

کافی گفت: در حال حاضر ایران در زمینه بازی های رایانه ای ارتقا چشمگیری داشته که این پیشرفت به صورت یکپارچه از نظر گرافیکی، برنامه نویسی و گیم پلی با توجه به قیمت عرضه در بازار رخ داده و بازی های ایرانی به سطح خوبی رسیده که مهمترین موفقیت ما شکل گیری بازی هایی با داستان های بومی و جذاب است.


گزارش: حدیث حدادی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.