پیاز به مرز 3 هزار تومان رسید/ سیر چینی بازار را اشباع کرد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت پیاز نسبت به هفته گذشته با 15 درصد افزایش به کیلویی 3 هزار تومان رسیده است.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش مجدد قیمت پیاز در بازار اظهار داشت: قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته 15 درصد و ماه گذشته 2.5 برابر افزایش داشته و در میادین به کیلویی 3 هزار تومان رسیده است.

وی در خصوص دلایل گرانی قیمت پیاز گفت: در ابتدای سال به اندازه مصرف پیاز کاشت شده، اما به سبب برف و یخبندان در فصل زمستان و افزایش دوام، نگه‌داری سنتی پیاز از سوی کشاورزان و کاهش عرضه آن به بازار منجر به گرانی قیمت این محصول شده است.

مهاجران با اشاره به قیمت سیر چینی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری سیر چینی به میزان فراوان و با قیمت 10 هزار تومان در بازار داخلی عرضه می‌شود اما این موضوع از سالیان قبل نیز وجود داشته و امسال اولین بار نیست که این اتفاق رخ داده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به تقاضا برای سیر چینی گفت: در واقع هر کیلو سیر ایرانی با قیمت 12 هزار تومان در میادین عرضه می‌شود اما گفتنی است که کیفیت و طعم سیر ایرانی نسبت به چینی بالاتر بوده و تنها سیر چینی بسته‌بندی زیبایی دارد.

وی درباره قیمت سایر محصولات یادآور شد: سبزی خوردن به سبب بالا بودن قیمت ریحون به مرز 5 هزار تومان در برخی از مغازه‌ها کیلویی 2 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود اما سایر محصولات اعم از خیار کاهش قیمت داشته به طوری که در حال حاضر خیار گلخانه 2 هزار و 200 تومان و بوته‌ای 2 هزار و 500 تومان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیاز ، بازار ، چین ، قیمت ، میادین ، تقاضا ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار